Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af JacobRavn
#327421
Har netop investeret i et Samsung Q80T fladskærm og tænkte at det efterhånden måtte være tid til også at opgradere lyden fra de indbyggede højttalere.
Overvejer en Samsung HW-T560, på tilbud til 2.000kr. Men er kommet i tvivl om et par aktive højttalere er en bedre, mere elegant løsning. Har ikke brug for decideret Surround sound, men vil bare gerne have lidt mere fylde i lyden og mere power ifb med film og actionserier. Har derfor også kigget på Argon ALTO 4 ACTIVE eller Edifier S1000MKII, begge i samme prisleje. Ser udelukkende TV via indbyggede Apps (Dvs TV2, Netflix og DR2)
1. Er der nogen der har erfaring med både Soundbar og aktive højtalere i samme prisklasse?
2. Er det korrekt forstået at når de aktive højtalere er forbundet til TV med optisk lydkabel, så kan man ikke regulere volumen på TV'ets fjernbetjening, men skal bruge højttalernes fjernbetjening? Gælder det også hvis man bruger Bluetooth? (det mener jeg TV'et har)
3. Og hvad er i øvrigt bedst, optisk eller Bluetooth? (til Soundbaren er det optimale jo nok HDMI)
Af ClausL
#327481
tue.pedersen1 skrev: 23. feb 2021, 20:43 Jeg er gået fra soundbar til aktiv højttaler + subwoofer argon.... og det har jeg ikke fortrudt...meget mere lyd ...
Hvilken forbindelse til TV? Toslink? Er sync ok? Styring af lydniveauet? Egen remote? :)