Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#327327
Hej Alle

Er flyttet og først nu, efter flere måneder, er jeg ved at sætte mit surround system op.
Det er en DENON AVR-X3200W, en DENON Blu-ray og et SAMSUNG TV med one-connect.
Jeg kan selvfølgelig ikke huske hvordan jeg har sat det op tidligere og denne gang er der ikke plads til at forsøge sig frem.

Skal jeg sætte Blu-ray og harddisk til one-connect boksen, eller skal jeg sætte Blu-ray direkte i forstærkeren og harddisken direkte i TV'et ?
#327332
selv kører jeg harddisk direkte i tv, blu-ray i boksen,den har to udgange, den anden går i forstærker (onkoy-men brugte før den en denon på samme måde ) det fungerer-tv et er et samsung ks 8005 med one-connect
#327333
Du nævner ikke harddisken i din system-beskrivelse, men den skal direkte i TVet, hvis meningen er, du vil optage på den?
Blu-ray kører man normalt igennem receiveren først, da du så er sikker på at kunne udnytte alle lydformaterne, inkl. HD-formaterne.
Hvis dit TV havde eARC eller HDMI 2.1, ville rækkefølgen ikke betyde noget.
#327336
Supergris skriver: "Hvis dit TV havde eARC eller HDMI 2.1, ville rækkefølgen ikke betyde noget."

Supergris, kan du uddybe, hvorfor du mener, eARC eller HDMI 2.1 i TV´et indebærer, at rækkefølgende ikke betyder noget, hvis eller i dette tilfælde når receiveren ikke er udstyret med samme funktionalitet?

Videre er det værd at være opmærksom på, at der er enkelte tv, der har eARC-funktionaliteten sammen med HDMI 2.0, ligesom der ikke er en fast "pakke"/"definition" for HDMI 2.1. Den enkelte producent vælger således selv hvilke funktionaliteter man inkluderer; i princippet er HDMI 2.1 således ikke nogen garanti for eARC-funktionen.
#327367
Så vidt jeg kan læse mig til, er det at krav, at HDMI 2.1 skal indeholde eARC.

eARC har tilstrækkelig båndbredde til, at det kan overføre alle lydformater, derfor er rækkefølgen ikke længere afgørende for, hvilke lydformater dit system kan udnytte; for at det skal være gældende, kræver det dog, alle komponenter i kæden har det...