Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#326096
Kære Alle

Jeg har søgt nettet tyndt efter hjælp, og håber derfor, at I kan hjælpe mig med, hvordan jeg får mest muligt ud af min lyd på Playstation 5.

Mit setup er LG CX (2020), Sonos Arc og Playstation 5. Arc'en er forbundet til TV'et via eARc og Playstationen er særskilt sat til TV'et.

Mit spørgsmål er, hvordan jeg indstiller lyden mest optimalt på Playstation 5, herunder:

1) Skal jeg vælge AV-amplifier eller Soundbar? Hvis AV-amplifier, skal jeg så vælge 2, 5.1 eller 7.1?

2) Skal jeg vælge Linear PCM, Dolby eller DTS i lydformat?

Jeg har kun kunne finde denne guide:
https://lifehacker.com/how-to-set-up-su ... 1845708770

Jeg er dog stadig i tvivl efter at have læst guiden, idet jeg ikke har et 5.1 eller 7.1 system OG hvis jeg følger guiden, er jeg stadig i tvivl om jeg skal vælge Dolby eller DTS audio output.

Håber meget én herinde kan hjælpe samt forklare, hvorfor jeg skal vælge som jeg gør.

Bh BrianTB
#326102
Sonos understøtter slet ikke DTS, så det giver sig selv. Du får sandsynligvis noget forsinkelse på lyden, hvis du vælger Dolby - det gør man i hvert fald på PS4. Jeg kører med PCM, som Sonos netop har åbnet for understøttelse af, så man kommer udenom problemet med forsinkelse.
#352552
Sætter jeg min ps5 til Dolby får jeg 5.1 dog med forsinkelse på trods af by pass på tv’et. Sætter jeg til pcm er det blot stereo.

Skuffende. 5.1 lyder 10 gange bedre og med meget mere punch.