Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#324761
Hej Alle

Jeg har nogle sound delay problemer med min Sonos ARC når den er koblet til mit Sony KD-65XD7505. Jeg har søgt på alverdens fora og til sidste tænkte jeg - måske var det dumt - at jeg ville prøve Sony's kundeservice. Der var megen skriven frem og tilbage. Først med noget softwareopdatering samt indstillinger på TV'et. Det hjalp ikke. Så bad Sony on video så de kunne se at problemet fandtes. det sendte jeg. Idag fik jeg så følgende svar (sakset UREDIGERET)

Hej Martin,

Jeg har som lovet haft kontakt til vores tekniske afdeling igen, som er vendt tilbage med svar i sagen.

Det du oplever på TVet er indenfor TVets specifikationer, da man gennem måden hvorpå signalet bliver udsendt ifm. måden hvorpå højtaleren modtager det, kan opleve små forsinkelser.

Dette anses ikke som en fejl på TVet, og derfor heller ikke noget, som vil kunne repareres.

Jeg beklager selvfølgelig, hvis svaret ikke imødekommer dine forventninger, og du er meget velkommen til at vende tilbage, såfremt du har spørgsmål eller andet til ovenstående.

Du ønskes en god dag

Synes bare lige jeg ville dele denne triste oplevelse
PS: Fejlen er ikke i ARC'en, da den spiller 100% på mit Samsung TV i soveværelset. Er der nogen her der har en mulig løsning hører jeg gerne om den... men at kontakte Sony er virkelig spild af tid
#324765
Ja...

Kære Martin,

Tak for samtalen tidligere i dag.

Som aftalt over telefonen sender jeg i denne mail noget fejlsøgning, jeg vil bede dig foretage på TV´et.

Til at starte med vil jeg bede dig tjekke TV´ets nuværrende software version. Det gøres på følgende måde:

HOME - APPS - HJÆLP, Ses i højre hjørne

Hvis versionen ikke hedder PKG6.7140, vil jeg bede dig opdaterer TV´et via. et USB-stik.

USB-stikket du anvender skal være helt tomt før overførelsen af opdateringen og på 32GB.

Jeg linker her opdateringen og en guide, der tager dig skridtvis igennem det.


Efter opdateringen eller hvis TV´et er fuldt opdateret, vil jeg bede dig nulstille TV´et til fabriksindstillingerne.

Det gøres på følgende måde:

HOME - INDSTILLINGER - ENHEDSPRÆFERENCER - GENDAN - NULSTILLING AF FABRIKSDATA


Hvis TV´et er fuldt opdateret eller du stadig oplever problemer, vil jeg bede dig ændre følgende indstillinger på TV´et:

1. Kontroller højtalerne er sat rigtig: HOME - INDSTILLINGER - LYD - HØJTALER - LYDSYSTEM

2. Sæt Lydudgang til PCM: HOME - INDSTILLINGER - LYD - DIGITAL LYDUDGANG - PCM

3. Slå bravia sync til: HOME - INDSTILLINGER - EKSTERNE INDGANGE - BRAVIS SYNC-INDSTILLINGER, SLÅ ALLE FUNKTIONERNE TIL