Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#324412
Hej

Jeg går lidt med tanken om, at købe 2x HomePods og bruge dem til at se film/serier med på mit Sony 65 A1 via et AppleTV. Hvad jeg umiddelbart kan læse mig frem til på andre fora, Youtube videoer osv. så skulle de faktisk fungere ret godt! Meeen.. har nok brug for lidt mere overbevisning evt. af folk herindefra. Af videoer, har jeg bl.a. set følgende:



Lige pt. står mit tv på en fjernsyns møbel, og jeg orker faktisk ikke rigtig at hænge det op på væggen, da jeg synes den står rigtig fint. Så skulle jeg købe mig en soundbar, så ville den tage noget af billedet.. eller også skulle jeg erhverve mig et nyt tv-møbel. Men ak.. dovenskaben.

Så er der et traditionelt 5.1.2. Det lyder som det rigtige, og helt sikkert noget jeg vil kigge ind i, når jeg får det rigtige rum i et hus på et tidspunkt. Men lige nu.. ja der kan jeg sgu ikke overbevise kæresten om at det er det rigtige. De store "kasser" vil fylde for meget :-). Så er der selvfølgelig også prisen for sådan et setup..

Et minus, af hvad jeg har kunne læse mig frem til, er dog at de ikke vil virke med en evt. PlayStation 5? Umiddelbart ikke lige det fedeste, da den også står på indkøbssedlen næste år :-)

Mit tv lige pt.
131273257_143886520581204_7769786597968963072_n.jpg
131273257_143886520581204_7769786597968963072_n.jpg (44.1 KiB) Vist 1089 gange
Rummet er egentlig ret stort, men afdelingen med tv og sofa er ikke det "største" og derfor vil et 5.1.2 nok være lige overkill pt.

Så har i nogen erfaringer med brug af HomePods og hometheater? Har i hørt nogen der har sådan et setup? Er de tilfredse? Er det evt. noget som flatpanels vil teste?
#324418
Rasmus Larsen skrev: 15. dec 2020, 13:52 Jeg har erfaringer. Pt. har jeg 2x HomePod tilsluttet Apple TV 4K. Jeg vender tilbage med mine erfaringer senere på ugen - jeg har også lovet andre her på forummet at skrive lidt om oplevelsen :)

PS: Du kan lige ane dem her i baggrunden.

Billede
Fantastisk!! :) :) Mange tak for de hurtige svar. Jeg vil da lige tjekke forummet ud her senere på ugen og høre hvad du har at sige, fordi hvis det spiller, så er det sgu en god overgangs løsning her i hjemmet indtil jeg får nosset mig sammen til at købe et ordenligt 5.1.2 system.

Tak for link til testen og vil tjekke den ud og se om jeg kan tage noget med derfra :)