Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#324260
Først vil jeg sige, at jeg hverken er ansat hos AVC, eller får nogen penge, for at komme. med denne anbefaling :-)

For ikke længe siden, købte jeg 2 stk SVS PB 1000 subs, til mit lille film setup. Og jeg vidste godt, jeg ikke havde, det mest perfekte rum til subs især, som går så dybt, som disse SVSere. En del irriterende "boom", som bare ikke var til, at få tæmmet, så resten af filmoplevelsen, ikke blev for flad, når vi snakker gengivelsen, af de dybe toner.

Så jeg valgte, at afprøve en subwoofer rumkorrektion. Og hold nu kæft, det har hjulpet på det hele! :)
Nu er mine subs og andre højttalere, SÅ meget mere i sync, som jeg dårlig har turdet håbe på, var muligt. Det er også som om, at mine subs spiller dybere og renere end før. Der er ikke et øje tørt, med andre ord :)

Og jeg tænker bare, at der må være en del derude, som også bøvler med subs og det svære ved, at få sådanne lydkasser godt integreret, i resten af ens samlet lydgengivelse?

Den lille kasse, som jeg har købt, er denne her: https://www.av-connection.dk/?PGr=8057

Utrolig nem, at sætte op!

Det er faktisk, som at få en helt ny oplevelse, med hele det lydunivers, man før mente at kende :-)
#324275
Det med, at man måske synes, at ens subwoofer, pludselig ikke siger "så meget" (hvilket den absolut ikke gør), tror jeg i den grad har at gøre med, at langt de fleste af os, kender kun lyden fra anlæg med subwooferes, som enten kommer fra mindre gode subs, samt subs, som er "dårligt" placeret, eller bare står, i mindre heldige akustiske forhold. Plus det, at det er min erfaring, at det kræver 2 eller flere subs, for rigtig at få den mest homogene sub gengivelse

Med andre ord. Langt de flste, kender ikke den "sande" version, af en kvalitetssub og hvad sådan en, kan forvandle ens hjemmebio til :-)
#324340
Jeg kunne godt unde "subwoofer folket", at prøve sådan en rumkorrektion, for for dælen da!:-)