Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#323798
Hej,

Håber at I kan være behjælpelig med valg af soundbar.

Jeg har et budget på 10.000 kr.

Har selv kigger lidt på B&O Sound Stage og Sonos Arc.

Kunne godt tænke mig, så god en helhedsoplevelse som muligt, hvor der er klar tale fra soundbaren og kraft i bassen / evt. subwoofer når der er action.

Skal bruges til alm. tv, streaming, film og PS4.

Kan I hjælpe mig lidt videre, med jeres egen erfaring og viden? :)

Takker
#323803
Stage er mere potent, men tilbyder ikke udvidelse med baghøjttalere. Hvis du tilføjer Sub til Arc, så vil den kombo dog være overlegen - hvis du kan få fat på den. Sonos selv har dem i restordre indtil slut februar næste år. Nogle butikker skriver, at de forventer at have den på lager i januar, men når nu producenten selv skriver slut februar, så ville jeg stole mere på dem end eks Elgigantens lagersystem...
Af Kenneth
#323812
Jeg har lige bestilt hele Surround sættet fra Sonos + et sæt five til stereolyden. Five blev modtaget efter 3 dage, sub og one SL kommer medio december men ARC desværre først medio januar.

Jeg gik efter en fornuftig lydkvalitet, god betjening, og baghøjttalere var et krav fra min side. Da jeg bor i lejlighed skal jeg ikke have et system der kræver en høj lydstyrke for at folde sig ud, og det udelukkede flere af konkurrenterne til Sonos, bl.a. Samsungs topmodeller som ellers var et oplagt valg.

En dejlig ting ved Sonos er, at hvis man køber direkte fra dem så kan man returnere/bytte dem i op til 100 dage hvis man fortryder noget.

Hvis valget falder på Sonos så er det en god idé at få fat på én af de gamle enheder hvor tradeup muligheden ikke er brugt. Jeg har købt alt mit Sonos med 30% rabat - det kostede mig 2XSonos connect til i alt 1600,- på DBA. Det smarte ved tradeup er at du med én enhed kan købe et komplet surround sæt, så længe det sælges som en samlet pakke i Sonos webshop.
#323887
Hej,

Tak for input.

Efter at have gransket lidt mere i det, tænker jeg at en udvidelse af mit budget til omkring 15.000 kroner, kan give mig 5.1.2 Sonos Arc - altså det komplette system, hvilket også bør give den bedste helhedsoplevelse.

Jeg vil gerne have de 2 baghøjtalere til at være i loftshøjde, med et vægbeslag som gør, at de peger “nedad”, er det muligt med baghøjtalere fra Sonos?
#323894
Der findes adskillige vægbeslag til One-højttaleren både fra Sonos og fra tredjepart. De fleste kan vinkles.

https://www.google.dk/search?q=sonos+on ... ent=safari

Dem med “snor” i fra AV-Cables er ikke så kønne i virkeligheden. Snoren er ret tydelig og de er svære at få af igen. Min bror har dem fra Flexson, som kan vende på to måder - de er lækre. Dem fra Sibox ser ikke ud til at kunne vendes om, da de ikke skruer fast i skruebeslaget bagi Sonos One, så vidt jeg lige kan se.

Et gimmick er, at Sonos’ logo er ens uanset om det står på hovedet eller ej, så højttaleren ser stadig “rigtig” ud når den hænger på hovedet.