Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af simon.kusk
#323507
Hej,

Jeg har et LG OLED65CX med Beosound stage soundbar. Det er forbundet med HDMI ARC.

Jeg kan læse mig til at det burde være muligt at benytte LG’s egen fjernbetjening til at styre lyden i soundbaren, men jeg kan ikke få dette til at virke.

Lyden virker perfekt, men jeg kan bare ikke skrue op og ned med LG’s fjernbetjening.

Har nogen erfaring med dette?

Mvh
Simon
#323608
Det lyder mystisk, at det ligefrem skulle være et forkert kabel. Det kræver ikke megen båndbredde at trække en soundbar og ikke noget specielt at få CEC. Det kan dog være defekt og dermed ikke virke.
#323640
Som jeg forstår det - er ikke nogen expert - så havde jeg følgende udfordringer:
- hdmi kabel skal være CEC godkendt
- du skal følge nedenstående guide fra LG (ikke b&o's guide) for at få soundbar tilkoblet
- du skal downloade B&O app på din mobil for at sige til soundbaren at den skal spille lyden til tv'et

Jeg fik nedenstående fra LG men udfordringen her var at deres manualer ikke afspejlede mit tv:

Prøv at se i installationsguiden fra B&O. Det ses i pkt. 2 at man da slår auto device fra, så man bruger B&O fjernbetjeningen. Den skal slås til igen. .
https://support.bang-olufsen.com/hc/da/ ... -og-LG-C9-

Under 9-tallet på din fjernbetjening har du en knap med 3 prikker. Når du trykker på den kommer en menu i højre side af skærmen. Her finder du tv'ets BRUGERVEJLEDNING, som er på dansk, hvis du har tv'et til dansk sprog.
BRUGERVEJLEDNING > SÅDAN BETJENINGER DU ET'ET > UNIVERSIALFJERNBETJENING.

Video om soundbar tilslutning:
#324318
Jeg har tv'et på væggen med soundbar placeret 5cm under tv'et. Tv'et er placeret så midten af skærm næsten er i øjenhøjde når vi sidder i sofaen (midten er placeret ca. 5cm højere end øjenhøjde, men det gør ikke noget, synes jeg). Personligt er jeg rigtig tilfreds med løsningen.