Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af rasmus.krogh
#321916
Hej alle,

Jeg er den nye lykkelige ejer af en Sonos Arc, som jeg har sluttet til mig LG OLED E7 tv. Alt fungerer perfekt, bortset fra, at min settop box fra YouSee (Humax YSR 2000) skaber nogle forstyrrelser i HDMI signalet. Hvis boksen er tilsluttet TV'et, når man tænder tv'et, mister Sonos Arc forbindelse til TV'et - og der kan ikke tilsluttes igen, uden at man hiver HDMI forbindelsen fra YouSee boksen til tv'et.

Forbindelsen mellem Sonos Arc, TV og YouSee boks kan genoprettes, hvis man trækker strømkablerne ud af både tv og Sonos Arc - og hiver HDMI kablerne ud mellem tv og Arc - og plugger det hele tilbage og tænder igen. Så er forbindelsen oppe at køre mellem alle komponenter, men det kan vare alt fra 10 min til 2 dage, så ryger forbindelsen igen. At unplugge YouSee-boksen har fjernet problemet med manglende forbindelse til Sonos Arc, hvorfor det må være isoleret til boksen.

Er der nogen, der har nogen ide om hvad det kan skyldes? Alle enheder er forbundet til HDMI (Sonos Arc til HDMI ARC-porten) - og kunne det være et eller andet med CEC indstillingerne, der skaber noget HDMI interference, der gør at Sonos Arc kobler fra?

Er der andre, der har oplevet lignende?
#323373
Hej Torben,

Tak for input. Nej, det virker desværre ikke at slå det fra.

I mellemtiden har jeg en kollega, som også har YouSee og beam vist mig et fix: at lade humax-boksen stå tændt altid og aldrig slukke den. Det lader til at ved start-up af tv og kablet HDMI forbindelse til humax-boksen opstår noget rod i HDMI Arc forbindelsen...

Mvh Rasmus
#323414
Min nabo har samme problem med Sonos Arc og en YouSee-boks, hvor han nu har droppet at bruge den. Hans TV er et Samsung. Det kunne godt lyde som om, at Sonos har lidt issues. Min egen falder også ofte af og man må manuelt ind og vælge lydsystem igen på TVet. Naboen beretter, at han også godt kan gøre dét, men ar han så ikke kan styre volumen med remoten bagefter.