11. nov 2020, 19:23
#321916
Hej alle,
Jeg er den nye lykkelige ejer af en Sonos Arc, som jeg har sluttet til mig LG OLED E7 tv. Alt fungerer perfekt, bortset fra, at min settop box fra YouSee (Humax YSR 2000) skaber nogle forstyrrelser i HDMI signalet. Hvis boksen er tilsluttet TV'et, når man tænder tv'et, mister Sonos Arc forbindelse til TV'et - og der kan ikke tilsluttes igen, uden at man hiver HDMI forbindelsen fra YouSee boksen til tv'et.
Forbindelsen mellem Sonos Arc, TV og YouSee boks kan genoprettes, hvis man trækker strømkablerne ud af både tv og Sonos Arc - og hiver HDMI kablerne ud mellem tv og Arc - og plugger det hele tilbage og tænder igen. Så er forbindelsen oppe at køre mellem alle komponenter, men det kan vare alt fra 10 min til 2 dage, så ryger forbindelsen igen. At unplugge YouSee-boksen har fjernet problemet med manglende forbindelse til Sonos Arc, hvorfor det må være isoleret til boksen.
Er der nogen, der har nogen ide om hvad det kan skyldes? Alle enheder er forbundet til HDMI (Sonos Arc til HDMI ARC-porten) - og kunne det være et eller andet med CEC indstillingerne, der skaber noget HDMI interference, der gør at Sonos Arc kobler fra?
Er der andre, der har oplevet lignende?
Jeg er den nye lykkelige ejer af en Sonos Arc, som jeg har sluttet til mig LG OLED E7 tv. Alt fungerer perfekt, bortset fra, at min settop box fra YouSee (Humax YSR 2000) skaber nogle forstyrrelser i HDMI signalet. Hvis boksen er tilsluttet TV'et, når man tænder tv'et, mister Sonos Arc forbindelse til TV'et - og der kan ikke tilsluttes igen, uden at man hiver HDMI forbindelsen fra YouSee boksen til tv'et.
Forbindelsen mellem Sonos Arc, TV og YouSee boks kan genoprettes, hvis man trækker strømkablerne ud af både tv og Sonos Arc - og hiver HDMI kablerne ud mellem tv og Arc - og plugger det hele tilbage og tænder igen. Så er forbindelsen oppe at køre mellem alle komponenter, men det kan vare alt fra 10 min til 2 dage, så ryger forbindelsen igen. At unplugge YouSee-boksen har fjernet problemet med manglende forbindelse til Sonos Arc, hvorfor det må være isoleret til boksen.
Er der nogen, der har nogen ide om hvad det kan skyldes? Alle enheder er forbundet til HDMI (Sonos Arc til HDMI ARC-porten) - og kunne det være et eller andet med CEC indstillingerne, der skaber noget HDMI interference, der gør at Sonos Arc kobler fra?
Er der andre, der har oplevet lignende?