Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af finn.rasmussen
#320691
Jeg har købt et samsung 65q67t tv og q86R soundbar hvilken tilslutning er bedst hdmi eller optisk der skal ikke spilles på det kun tv fra yousee tv boks
Hilsen Finn
Af Supergris
#320710
Det udvidede svar: Fuldstændig underordnet, men da boksen vel er tilsluttet med HDMI i forvejen, burde det optiske kabel ikke være nødvendigt, da HDMI fører både video og lyd!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#321017
Jeg tolkede det blot som om, at du ville hive SPDIF ud af HD Fury fordi kvaliteten måske var bedre. Det forvirrede at du skrev "ARC" om hvad jeg må antage er Sonos Arc og "arc" om TV'ets port. Tråden handler om en Q85R soundbar, så det var ikke indlysende hvad du søgte at forbinde.

Kobler du ATV i HD Fury, så vil du principielt kunne få den til at anerkende, at enheden i den anden ende understøtter Atmos, og din soundbar kunne dermed også godt anderkende Atmos-signalet. Du får dog et issue med at få lyden fra TV'et over i soundbar, da du nu har ladet din HDMI ARC-kilde være ATV og ikke længere har nogen mulighed for, at få lyden fra TV'et over i soundbar med et optisk kabel.
Af JanThomsen
#321027
Tak for fyldestgørende svar!
Men jeg kan se man kan få et nyt tv til 2999kr med earc - så giver det ikke mening at ofre næsten det samme på en HDfury & så stadig have et gammelt tv :-(
Er dog træt af det rent miljømæssigt (uden jeg på nogen måde er miljøfanatiker)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#321065
Jeg forstår frustrationen, men det kan måske trøste, at Sonos Arc ikke er den vildeste Atmos-højttaler, så du får ikke ret meget ekstra ud af, at gå fra 5.1 til Atmos på den. Jeg ville ikke prioritere det, hvis TVet ikke fejler noget.