Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#320074
Hey

Har set lidt på Sonos Arc, men forstår ikke, at den koster PRÆCIS det samme alle steder.
Det lugter da langt væk af prisstyring fra Sonos?
Er det overhovedet lovligt?
#320076
Der er noget variation over tid. Hvis du kigger på pricerunner.dk kan man se at den har ligget i intervallet 6250kr til 6700kr. At den koster det samme alle steder skyldes mere at butikkerne ændrer deres pris til at matche den laveste pris (en naturlig konsekvens af fokus på online handel).

Men jeg har også undret mig over hvordan priserne kan være så stabile.
#320093
Sonos er ligesom apple... de gider ikke de decidere tilbud.
de kører dog ofte kampagner og hvis man allerede har produkter er man ofte blevet tilbudt fx 10-15 i cashback.
med hensyn til playbars plejer tilbuddet ofte at lyde på en hvis rabat hvis du samtidig køber sub'en...

på mit tidligere arbejde kunne jeg købe gavekort til elgiganten med 10% rabat. samtidig havde sonos 15% cashback. Da gavekortet blev udstedt til købsværdi handlede jeg til normalpris/prismatch og fik efterfølgende 15% cashback af den samlede pris, så det gav samlet 25% rabat ;-)
#320096
Jeg tror også det kan skyldes at de ikke har nye modeller hvert år, så der er ikke noget med at man skal have solgt de "gamle" for at gøre plads til de nye modeller.

I praksis kunne jeg forestille mig at der er bedre at prøve at få lidt samle rabat hos en forhandler.

Personligt har jeg 2 x 30% Trade-Up rabat jeg ikke har brugt endnu :)
#320104
Deres kampagner plejer at være ret beskedne i rabat, hvor man måske har kunne få 400 kr. rabat ved køb af 2 små højttalere, eller samme beløb ved køb af et større produkt. Først her ved udfasning af Playbar og sidste generation af sub'en så vi rabatter på 1000 kr. Selv da synes jeg det var lidt fedtet for et produkt, de var ved at tage af markedet.
#320112
Jeg solgte min egen for 2400, men det var i kølvandet på annonceringen af Arc og den var første generation, men ja, de holder prisen nogenlunde og der er rift om de brugte enheder.

Da jeg solgte mine Connect på DBA, var de afsat på under 30 sekunder. Det var surrealistisk.
#320146
Rasmus Larsen skrev: 7. okt 2020, 09:13 Der har været rabat på Sonos tidligere år på Black Friday. Ligesom normalt, så er prisen dog styret ret fast, så tilbudsprisen bliver nok også den samme på tværs af forhandlerne.
Det plejer at være de samme rabatter over hele linjen, og man får den samme rabat ved at købe direkte hos Sonos. Jeg købte for nogle år siden to Play:1 med en lille rabat, og det tilbud var i øvrigt først gældende lang tid efter black friday også.