Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Velsrojs
#319885
hey

Overvejer disse soundbars til mit nye TV Phillips 854:
LG SK10Y
Sony HT-ZF9

Jeg er dog i tvivl om, hvilket af de to, der vil være bedst til mit brug.
Lyden skal primært understøtte film, serier og tv-programmer og ikke mere musik end til mildt husbehov.

De ligger prismæssigt ret tæt nu og overvejer de tilhørende baghøjtalere til dem begge.

Jeg hælder umiddelbart mest til SK10Y...

Venter nok til Black Friday for at se, om de kommer på tilbud eller om noget tilsvarende dukker op i 5-7.000 kroners klassen.

Kunne Samsung HW-K960 være en tredje mulighed?
Af aalb1970
#320083
Hvordan er det rum, hvor soundbaren skal installeres?

SK10Y har upfiring moduler som kræver, at dit loft kan reflektere lyden tilbage. Det er derfor et must, at du ikke har store tæpper og at vægge og loft ikke er beklædt med materiale, der absorberer lyden. Er disse forhold i orden, bør du vælge SK10Y, da den giver en bedre Atmos oplevelse end Sony'en.

Sony'en har ikke upfiring moduler og anvender i stedet virtual 3Dsurround, hvilket ikke giver den samme Atmos oplevelse.

Håber det hjælper.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#320087
Har sættet fra Sony med baghøjttalere og det spiller ret godt. Havde tidligere et sæt fra Samsung uden baghøjttalere og det lød en del bedre, men måtte opgive det pga for mange problemer med ARC-forbindelsen.

Tror de seneste sæt fra Samsung 2019/2020 er mere problemfri. Hvorfor kigge på HW-K960 fra 2016 når HW-Q96R fra 2019 koster det samme?
Af Velsrojs
#320421
aalb1970 skrev: 6. okt 2020, 22:47 Hvordan er det rum, hvor soundbaren skal installeres?

SK10Y har upfiring moduler som kræver, at dit loft kan reflektere lyden tilbage. Det er derfor et must, at du ikke har store tæpper og at vægge og loft ikke er beklædt med materiale, der absorberer lyden. Er disse forhold i orden, bør du vælge SK10Y, da den giver en bedre Atmos oplevelse end Sony'en.

Sony'en har ikke upfiring moduler og anvender i stedet virtual 3Dsurround, hvilket ikke giver den samme Atmos oplevelse.

Håber det hjælper.
Tak for svar.
Det der dog afholder mig fra SK10Y er, at man skal trække ledningen til baghøjtalerne.. det er jo ikke særlig elegant...
Af Velsrojs
#320422
Kan se at philips kommer med en masse nye soundbars/surround setups indenfor den nærmeste fremtid, så afventer lige og ser, hvad pris og farve er på de modeller :)
(da jeg lige har købt et Philips tv)
Af ruma01
#320428
Kender ikke til hverken sony, lg eller jbl, men kigger selv efter en soundbar, jeg har selv kig på JBL bar 9.1,den ser spændende ud, også efter diverse test