Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Exception
#318181
Jeg har overvejet at købe en Panasonic HTB700 soundbar til mit LG B9S TV.

Jeg har I forvejen en HTB688 tilsluttet et Samsung RU6025 som - på trods af manglende nye standarder, spiller ganske flot.

Prisen jeg kan få den til ligger på ca. 3.000 kr.

Giver dette mening eller skal jeg spejde lidt videre efter andre muligheder?

Værdsætter meget inputs til dette. :)
Af LarsCJ
#318190
Min bror gik netop fra HTB668 men dog til topmodellen (?) HTB900 og er pænt tilfreds. 900 er stort set identisk med HTB700, blot med større effekt, flere enheder og et par ekstra tweeters. Det sidste skulle bidrage til markant forbedret kvalitet, når man lytter til alm. musik (hvilket også var grunden til at han valgte den model).

Som med mange andre soundbars kan man dog sagtens fornemme, at hverken dens Atmos eller 5.1 er den ægte vare - selv om lyden dog er noget mere "rummelig" end på den gamle model. Den markant kraftigere subwoofer (vistnok samme som 700-model) gør dog også forskel.

Hvis jeg var dig. ville jeg finde et Panasonic Center og få dem til at demonstrere lydeffekterne for dig. Så kan du bedre fornemme, om den kunstige Atmos (og den nye sub) er tilfredsstillende nok til et skifte.
Af Exception
#318223
Jeg skal primært bruge den til gaming, så vi snakker blot bedre lyd end Tv'et. :)

Kiggede også på HTB900 men var ikke lige klar til at smide 5000 kr. Nu kunne jeg netop også få 700'eren for 3000 kr. :)

HTB700 er 3.1 channel. Det var minimumskrav - en dedikeret "vokal" channel. Såfremt man virkelig går efter ægte surround så tror jeg slet ikke man skal gå efter en soundbar.
Derfor hænger jeg mig heller ikke i at den har både ATMOS og DTS-X - har du ikke lokalet og de resterende komponenter så er de blot marketings termer. :)

Købte forresten HTB700 så nu glæder jeg mig til at sætte den op. :)

Mange tak for input, det var rart lige at få et andet perspektiv på sagen. :)