Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Supergris
#317904
Ja, jeg købte en til 2222 kr. under åbningstilbud i POWER, og prøvede desværre kun at høre den som stereoforstærker på mine egne højttalere, før jeg solgte den til 2500 kr., men jeg kender den særdeles godt fra andre steder, hvor jeg har indkøbt og installeret den.
Jeg var virkelig imponeret over, hvor godt den faktisk lød, og hvor meget kontrol og kræfter der var til rådighed, men jeg venter til næste år, hvor jeg satser på en mere seriøs opgradering.

Ingen tvivl om, den er et fund, hvor den er svær at slå til prisen, når man kan finde den på tilbud, som ofte er tilfældet...
Af Vinden5000
#317974
Jeg har et spørgsmål ang Sony STR-DN1080

når jeg caster lyd til enheden gennem den indbyggede Chromecast, er der så nogen mulighed for at få 2.1 lyd ud?
Jeg får umiddelbart kun mulighederne multi ch stereo og 2ch stereo. i Imulti ch stero spiller alle mine 5 højtalere + min subwoofer, men i 2ch stero er det kun mine 2 fronthøjtalere. Problemet med 2ch stereo er at det lyder som om den stadig bruger 80hz cutoff til subwooferen (selvom den ikke er aktiveret i 2ch stero) så jeg synes ikke jeg får så meget bas ud af mine fronthøjtalere, som jeg burde.
Alle mine speakers er sat til small med 80hz crossover til min subwoofer. Jeg kunne forestille mig det ville hjælpe hvis jeg satte mine fronthøjtalere til Large, men så ville jeg skulle skifte frem og tilbage hver gang jeg skiftede mellem hhv film og musik, hvilket jeg også gerne vil være fri for.
Håber i har et godt fif til at skifte mellem musik og surroundlyd på Sony STR-DN1080
Af filmfreak
#317995
Nu bruger jeg Airplay til musikafspilning (fungerer for mig bedre end Chromecast) og her kommer lyd i sub når reciever står til AFD eller Direct. Forudsat at fronthøjttaler står til small.
Står den på 2-Channel er der kun lyd i front som jeg iøvrigt foretrækker til musikafspilning.

Iøvrigt benyttes crossover filter ikke når der anvendes 2-Channel så du får hele frekvensspektret sendt til front ved 2channel.
Af lassekilde
#318383
Er super glad for min har haft den et års tid nu købte den brugt 2 måneder gammel for 1700. Har haft lidt problemer med arc, men har ikke problemer mere efter skift af tv mærke.
Jeg trækker 2 system audio 2050, 1 system audio 510 AV, 2 gale 3060b, 2 gale 3010s som atmos og en system audio se175 sub.