Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Cozco
#317510
Hej Flatpanels

Jeg bruger min Chromecast en del, men på mit tv i soveværelset opstår der efter et par minutter sound delay. Tv'et er et Blaupunkt 32 tommer.

Sound delay opstår kun når jeg streamer HBO og Netflix. Hvis jeg streamer Yousee tv, er der intet sound delay. Indtil videre har jeg løst problemet ved at pause og genoptage afspilningen, men dette er lidt trættende.

Kan dette løses?

Det kan siges, at jeg streamer fra en Ipad 2019 (6. generation) og tv'et i stuen, der er et Sony ikke har sound delay.
Brugeravatar
Af TBC
#317513
HBO og Netflix benytter hhv Dolby Digital og Dolby Digital+ til surround ...Så der bitstreamer Chromecasten såfremt det tilsluttede TV angiver Dolby Digital kompatibilitet.

YouSee benytter kun 2.0 kanals AAC, så der udsender Chromecastern blot et PCM signal.

Med andre ord ligger problemet sandsynligvis i Blaupunk TV's håndtering af Dolby Digital signalet - Hvad der kan gøres ved det må guderne vide. Er der mulighed for at specificere kompatible lydformater kan du måske slå en evt. Dolby Digital kompatibilitet fra (det er reelt kun nødvendigt ifbm surround)

Du kan også prøve manuelt at vælge 2.0 lydsporet fra f.eks. Netflix, så benyttes der også AAC og så burde resultatet være det samme som ifbm. YouSee TV.
Af Cozco
#317598
Når jeg vælger stereo i stedet for Dolby Digital 5.1 opstår dette sound delay ikke. Tusind tak for hjælpen.

Da jeg ikke anvender surround, har det ikke rigtig betydning på lydkvaliteten.

Tusind tak for hjælpen.

Nu skal jeg bare finde ud af, hvordan jeg vælger stereo, når jeg ser HBO. Det er rimelig enkelt at ændre Netflix.