Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Yoda
#317244
åber I vil komme med input ang. en opgradering af min simple 5.2 biograf.
I forbindelse med en renovering af vores TV-stue er der mulighed for en opgradering. Jeg ønsker i første omgang kun at fokuser på lyden.
Mit nuværende setup:
Center: tangent evo e24
Front: tangent evo e5L
Back: tangent evo e4l
SUB 1: tangent evo E8
SUB 2: xtz 99w16.10
Forstærker Pioneer vsx-923

Generelt fungerer det fint. Det er simpelt og starter automatisk, så alle benytter det i det skjulte.

Jeg har rigelig muskel i bunden.
Kan I se hvor det svageste led er placeret. Min tanke er at droppe sub 1 (tangent evo e8) det skyldes blandet andet en ny sofa. Dernæst tænker jeg, at udskifte center og front og evt. back fra tangent. Hvad vil I anbefale for en mærkbar forbedring. Det må gerne være brugt og mit budget er ca. 5000 kr.
Vh. Yoda
Vedhæftede filer
IMG-0058.JPG
IMG-0058.JPG (1.06 MiB) Vist 904 gange
IMG-0055.jpg
IMG-0055.jpg (1.39 MiB) Vist 904 gange
IMG-0054.JPG
IMG-0054.JPG (1021.44 KiB) Vist 904 gange
Af Yoda
#318294
Prøver lige igen med en ny plan:)
Jeg har fået 4 styk beolab 4000 tilovers og vil genre benytte dem i et 5.1 setup. Jeg påtænker at købe en beolab 7-2 som center. Subwooferen har jeg. Jeg mangler således en forstærker med pre out. Jeg har fået anbefalet et par stykker men de er lidt til den dyre ende. Mit setup er et dedikeret tv-setup, så der er ikke behov for en masse HEOS, flere zoner, Spotify eller lign.