Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#317186
Hej
Vores opsætning hjemme er et LG Tv, NAD C368 stereo forstærker, PS4, et Apple TV (ikke 4K versionen) og et par Dali Opticon 6 højtalere. Vi gik fra surround for et par år siden og ønsker ikke at vende tilbage til dette forståes at vi ikke skal have center og baghøjtalere igen.

Opsætningen er pt: Tv forbundet til forstærker med optisk kabel for lyd. Apple TV forbundet til HDMI 1 (ARC) på TV. PS4 forbundet til HDMI 2 på TV. Fungerer super fint ift almindeligt TV kiggeri og ift musik streaming og vinyl lytning.

Når vi ser film oplever vi dog tit at lyden ift tale er meget lav og effekter er høje. Giver god mening da lydsporet på film jo ikke er i stereo som vores serup. Jeg går og overvejer at investerer i en soundbar til når vi ser film og så beholde mine højtalere til vinyllytning og musik generelt.

Min forstærker kan udstyres med et MDC HDM-2 HDMI modul hvorved jeg vil kunne kører ATV4 og PS4 ind den vej sammen med TV'et.

Så jeg tænker at investerer i det pågældende MDC modul og f.eks. en Sonos Arc soundbar. Er det det jeg skal eller overser jeg noget?

Og hvordan med tilslutningen hvis det er det jeg køber? MDC modulet giver mig 1 HDMI out og 3 HDMI ind.

På forhånd tak
#317192
Hhhmmm ved ikke lige hvad det skulle være for en indstilling, måske du kan guide mig i den rigtige retning. Er heller ikke sikker på at det typisk er ved DTS lydspor. Syntes bare tit det er sådan ved filmkiggeri.