Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Skakke
#317094
Torben Rasmussen skrev:Jeg har ikke oplevet udfald på mit AF9 endnu. Den har mistet handshake en enkelt gang, men det er ikke sket under brug - kun ved opstart.
Dejligt for dig. Hvilke receiver har du tilsluttet?

Vi kunne ikke bruge Netflix app'en, da lyden forsvandt indenfor højst 15 min.
Heldigvis har vi en Shield.... men når man nu har et TV, der kan vise Dolby Vision, så vil man naturligvis gerne have det med (det kan vores gamle Shield 2017 jo ikke).

Derudover så er det bare nemmere for min søn på 5 at bruge den udskældte Netflix knap. Billede

Men det ser lovende ud. Gurli Gris fra Netflix og Blaze fra Viaplay rullede for fuld blæs til eftermiddag. Billede

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

Af jakobfc
#317121
Jeg har også udfald på mit xg9505 med sony reciever tilsluttet ARC.
Har ingen udfald haft endnu efter den update i dit link, håber det fortsætter, tak for heads up ellers havde jeg ikke set den update før om et par uger! Har/havde du også udfald inden reklamer starter, ca 10sek Før?
Af Skakke
#317126
Hej,

Vi havde udfald især i apps på TV'et. Dvs Netflix, Viaplay, Yousee app mm.

Flow tv via antenna var der aldrig problemer med. Så jeg mistænkede stereo til at være det eneste der virkede.

Vi har også et KD-65XG9505 med en Pioneer 1131 receiver tilsluttet. "Dejligt" at det ikke kun er mig/os, der har været frustreret over dette issue.
Troede til sidst at det måske var min Pioneer, som havde fået en lorte opdatering.

Vi har heller ikke haft udfald siden torsdag, hvor jeg lagde opdateringen på.

Jeg tror også, at Sony DK var trætte af mine opkald og mails efterhånden.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

Af Abildtrup
#322940
Oplever folk problemer med dette.
Jeg har et Sony XH90 sat til en STR-DN1080 Sony receiver (earc)

Når jeg afspiller almindelige kanaler/apps, med lyd ud af tv, er der ingen problemer.
Men så snart jeg tænder anlægget, ja så kommer der periodiske lydudfald på 20-30 sekunder.
Derover opdateret og prøvet at skifte kabler.

Sony indrømmer, at de kender til problemet, men at det er en Tune-in app jeg skulle installere.
Det gjorde jeg uden bedre resultat. De mener nu, at det SKAL fixe problemet. Det gjorde det dog ikke. Nulstilling var heller ikke løsningen.

Er der nogle, dr har fundet løsningen?
Ellers er det tilbage til dialogen med Sony imorgen.
Af filmfreak
#322945
Ved ikke om du kan bruge den workarround: brug istedet optisk mellem tv og reciever. ( og evt slå CEC fra)
Du vil stadig få 5.1 lyd fra tv’ets indbyggede app. Såfremt du bruger sådanne.

Har du eksterne enheder anbefales det at tilslutte disse til reciever.
Af Skakke
#322954
Jeg oplever ikke længere problemer med mit XG90 og vores nye Sony STR-DN1080 reciever.

Det blev fixet med opdateringen, som jeg startede tråden med.

Du skal bare holde ved overfor Sony. Det kan sgu ikke passe, at man skal bruge workarounds som SPDIF.

Sent from my SM-G986B using Tapatalk

Af Abildtrup
#323012
Tak.
De slipper ikke af med mig, før det kører.
Og nej, kan desværre ikke “nøjes” med optisk kabel og 5.1 lyd, da der gerne skulle gøres god brug af det opsatte Atmos, som kører perfekt fra alle andre kilder.

De melder, at problemet er sendt til deres teknikere og vil vende tilbage med nyt snarest.
Så indtil videre en god tone. Den håber vi holder ved og at det hele snart løser sig...
Af Tbaun
#323898
Jeg har samme problem med min Sony XH80 (KD85XH8096). Lydudfald, når den er koblet på min Onkyo forstærker med HDMI arc, mens det kører fin via optisk kabel, eller via tv højtalerne.
Nu starter jeg også på at kontakte SONY.