Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af xkaas
#315910
Hej
Jeg overvejer at købe soundbaren JBL 9.1. Der er sikkert meget kritik af netop denne soundbar, men jeg synes den lyder mega godt :-)

Det er således, at jeg er rimelig glad for lyd - Og har fundet ud af, at mine forældres LG b9 har atmos support - Også til deres soundbar. Det hele spiller bare og er et mega fedt setup.

Nu er det således, at jeg selv har et Q7fn Samsung fra 2018 som jeg umiddelbart kan forstå, ikke supportere Atmos overhovedet.

Burde jeg derfor vælge en anden soundbar, eller gå all in og evt investere i et nyt tv anyway?

Jeg ved at B9 Oled kan fås til rimelig penge i 55 tommer :-)


Tager gerne alle jeres inputs. Har også kigget på Sonos beam.
Af PGrnkjr0
#315946
Jeg overvejer også at købe JBL 9.1

Kan godt lide, at man kan placere de trådløse baghøjtalere vilkårligt - iforhold til siddeposition.
Har dog læst, at nogle mener den har en ¨flad¨ lyd. Skal have læst nogle flere anmeldelser.

Købte mit første OLED - et Panasonic GZ950 - så mangler noget ordentligt lyd. Følger lige med i tråden, for at høre om nogle har bedre forslag til en soundbar! Samsung laver også tilsvarende i samme prisklasse, men ikke sikker på, hvilken lyder bedst.

Poul
Af bullerfnis
#315950
Jeg har købt samme soundbar, er ret tilfreds :) kom fra en LG SJ9, og der er NOGET mere skrald i den her, plus man kan tage højtalerne og bruge som baghøjtaler til film og lignende :) Oplever ingen problemer, som jeg kan se et par enkelte gør på nettet.

Plus chromecast audio / whatever det virker bare, før med min SJ9, kunne det godt drille lidt :) Plus man skulle have noget seperat installeret for at få wifi osv til at virke ordentligt på LG'en, her køre det bare helt almindeligt via cast

Vil bestemt mene det er et godt køb, dog har jeg ikke selv meget fidus til netop atmos delen, for der skal altså lidt flere højtalere til for at det virker optimalt, men med et LG B6 tv er det jo også begrænset, kan via min Xbox one X gøre det, men gider ikke bøvlet :) Men almindelig surround klare den fint :)