Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Sebanman
#315136
Hej folkens, jeg har for nyligt anskaffet mig et Q95T 55" TV - og er rigtig tilfreds med det. Jeg skal også have noget god lyd til det og er her ude efter et soundbar/subwoofer setup (gerne med Atmos).

Jeg har mulighed for at købe Samsungs Q86R til 4.000 kr. (gennem en kontakt) - hvilket virker som et godt bud. Har I andre bud til et bedre sæt i det prisleje? Pft :)
#315150
Med fare for måske at blive upopulær herinde vil jeg mene og påstå at man altså hverken får Surround eller Atmos lyd fra en soundbar alene. Det egentlige formål med en soundbar er blot at få bedre (fyldigere) lyd end fra indbyggede højttaler i TV. Vil du have rigtig Atmos lyd skal der investeres i et rigtig Surround anlæg og helst med loftshøjttalere. 😉
#315151
Hej filmfreak,

Jeg er helt med på at ægte Atmos lyd vil være med lofthøjtalere - for langt det bedste resultat :)
Mit spørgsmål vil så være, er Atmos ligegyldigt hvis man "kun" skal have et soundbar/subwoofer setup - eller vil det stadig være at foretrække versus en almindelig soundbar?
#315153
Ekstra spørgsmål (til dig eller andre):
Nogen der har erfaring med en Atmos Soundbar - ift. hvor støjende det er for overboen (bor i lejlighed)? Det er trods alt højtalere der sender lyd mod loftet :)