Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af bromberg
#315090
Halløj. Jeg har en Sennheiser ambeo hjemme til en test i hjemmet og ville jo rigtig gerne prøve atmos af.
Jeg har aldrig hørt atmos i hjemmet før, så jeg har ikke meget at sammenligne med.
Jeg har nogle alm Blu Ray som jeg har rippet (alt atmos er jo på uhd Blu Ray kan jeg se efterhånden) og var af den overbevisning at det kunne apple tv 4k fint klare, dog besmitte til dd+.
Men jeg får bare ikke et atmos spor?
Netflix virker fint med atmos.
Mit tv er et c8 oled og ATV er tilsluttet ambeo.
Burde jeg ikke kunne det? Eller skal jeg ud og leje film til formålet så?
#315095
Apple TV 4K (og tvOS) kan ikke udsende Atmos i Dolby TrueHD, som er på Blu-ray og UHD Blu-ray. Den kan godt udsende Dolby TrueHD (uden Atmos) og Dolby Atmos i Dolby Digital Plus.

Udviklerne bag Infuse app'en har længe opfordret ejere til at sende opfordringer til Apple, men der er ikke sket mere i sagen. Jeg ved ikke med Plex, men Infuse kan sende Atmos ud i DD+ (men altså ikke TrueHD).

Konvertering af Atmos fra TrueHD til DD+ er vist kun noget studierne formelt får udleveret software til.
Af bromberg
#315115
Rasmus Larsen skrev: 29. maj 2020, 09:13 Kan det være fordi Ambeos upmix-funktion er slået til?
Det er da en mulighed. Men Netflix kan ihvertfald fint smide atmos ud MED ambeo på.

Men jeg prøver det af. Bort set fra det er det godt noget af en kasse for det første men lyd kan den også levere.