Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Mini007
#314560
Jeg vil bare lige slå et slag for, at det ikke altid er nødvendigt, at opgradere ens forstærker i sin hjemmebiograf blot fordi at man erhverver sig et nyt tv.

Jeg har selv opgraderet min forstærker til en denon x3600, for at kunne videre sende 4K HDR, Dolby Vision osv, da jeg troede dette var nødvendigt for at nyde mit surroundanlæg. Og har efterhånden set et par stykker i samme båd.

Jeg har efterfølgende lært, at der findes hdmi-splittere fra f.eks. hdfury, der istand til at skille video 4k HDR og lyd for sig, så man kan fordre sin gamle forstærker med lyd og samtidig sende signalet til sit nye tv.

Måske er jeg bare faldet af på den, og alle allerede kender til dette trick. Men jeg var ret ærgerlig over, først at finde ud af dette efter jeg havde opgradret min forstærker :)
#314564
Jeg stod i samme situation for et år siden og havde også kig på HD fury. Der findes i dag også en anden boks der kan det samme og endda lidt mere. Jeg valgte dog en ny reciever bla pga Atmos som den gamle ikke havde. Og da jeg samtidig kunne få ny reciever til et godt tilbud var jeg ikke i tvivl og har ikke fortrudt siden 😉