Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#314197
Vi har modtaget Sonos Arc til test, som er Sonos' første Atmos-soundbar.
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1588795200

Da vi er under embargo indtil 4. juni, så må vi desværre ikke afsløre detaljer omkring testen før da, så det er muligt, at vi først vil kunne svare på spørgsmål efter denne dato, hvis de ikke direkte kan inkluderes i brødteksten til testen.
#314201
Hvis S2 softwaren er kommet der, om den så understøtter hires musikfiler.
#314204
Her tænker jeg hires fra f.eks Tidal hvis muligt. MQA.
#314217
Ok og enig , der var som sådan ikke relateret til ARC alene :-) Men hele S2 opdateringen.
#314220
Brugbarhed med kun Arc tv?
Hvis muligt samme scene på 2 tv - et med earc og et med arc :-)
Forskel ift Playbar/Beam og andre Atmos modeller i prisklassen?
Sammenspil med 2xplay1(one) whatever de hedder?
Subwoofer et “krav”?
#314226
Jeg har - vildt nok - ikke et TV uden eARC stående pt. Jeg har to stk. og begge har eARC. Jeg kan måske nå at få et Samsung ind inden deadline, og teste på.

Jeg har desværre ikke selv hørt Beam, men jeg har en Playbar stående på gulvet under Arc, så den kan jeg sammenligne med. Og så skal jeg naturligvis nok sammenligne med eksempelvis Ambeo og Stage. Sonos eftersender 2 stk. Play One SL, da mine egne ville skulle nulstilles for at komme over på S2 beta. Der var kun en Arc i pakken, så ingen sub og ingen baghøjttalere. Jeg får ikke en sub til test samtidigt.
#314238
Hans: Som jeg skriver, så er der et sæt One på vej til os, så vi tester med baghøjttalere - bare ikke med sub.

Vores model er hvid. Jeg havde lidt håbet, at fronten fra lavet af metal, men det er plastic det hele. Jeg skal nok spørge om lov før der publiceres noget relateret til testen. Der burde dog være billeder af grillen tilgængelig på nettet, da det var med i deres pressekit.

Men det er altså ikke samme metalgrille, som man har på One-højttaleren.