Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af cleanerdk
#313717
Hej alle.
Jeg har købt mig sådan et vidunder, den spiller skidegodt- men er i tvivl om den yder det den skal.

Den viser på intet tidspunkt dolby atmos i displayet, når den egentlig burde vise det.
Mit tv er et lg b7
Bar og tv er sat sammen i hdmi arc, og hdmi cec er sat til samt udgang på tv er sat til dolby digital

Hvad sker der?
#315401
Viser din netlix app på fjernsynes Dolby Atmos logoet for det du gerne vil se? Mig bekendt skal dit fjernsyn understøtte eARC, hvis dolby atmos skal føres videre fra dit tv til soundbaren og så vidt jeg kan se, er der ikke eARC indbygget i LG B7.

Jeg har selv et Philips POS9002 tv, som kun har arc, hvilket betyder at jeg skal tilslutte appletv4K eller UHD afspiller direkte til soundbaren for at få dolby atmos lyd. Derfor er det en skam, at soundbaren kun har ét HDMI input.

Tjek evt. denne artikel om Dolby Atmos i hjemmet https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 1591177061
#315407
Det burde virke!
eARC er ikke nødvendigt, hvis du f.eks benytter Netflix, som du skriver er det, du gør, da de sender Atmos i forbindelse med DD+.

Atmos fungerer som metadata, der bliver sendt sammen med enten Dolby TrueHD (kræver eARC eller direkte tilslutning med HDMI), eller DD+ (Dolby Digital Plus) (E-AC-3).

Jeg ville sikre mig, TV'et kører med nyeste firmware og Netflix-appen er opdateret til sidste nye version.
Er dette tilfældet burde det virke, men efter hvad jeg hører og læser, er du ikke den eneste, der bøvler med at få det til at virke, hvilket selvfølgelig ikke hjælper dig... :(
#315540
Hej igen.
Det er nok et generelt problem, har ikke set om der er nogle det virker hos- for så kan det jo være den specifikke bar man har, der er et problem med?

Den har aldrig vist dolby atmos- kun dolby sorround og dts neural x
#315569
Det er ikke det samme. Dolby Vision handler om billedet og ikke lyden. Du skal se om man - inde i Netflix app'en - kan se et Dolby Atmos logo på eksempelvis Okja-filmen. Hvis du ikke har dette logo, så har du ikke Atmos-understøttelse.