Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Mini007
#312452
Hej fellow nørder.

Jeg står og skal opgradere tv setuppet herhjemme og har et spørgsmål vedr. earc.

Jeg kører pt et 7.1 system med min gamle denon 3313 og nogle beolab 3 samt beolab 14, og bruger derfor pre-outs på forstærkeren. Jeg har en Shield og ATV4 og kører alt gennem denon og derefter op til mit gamle lcd tv.

Min oprindelig plan var at investere i Sony 65AG8 (har en reservation til power på 9999,-) og kører atv4 og shield op i dette, og så tage lyden til min denon. Jeg har tænkt at opgradere min denon inden for en overskuelig fremtid til en x3600H for support af atmos m.m.

MEN... har lige set at AG8 ikke har earc, hvilket denon x3600H har.

Mit spørgsmål er derfor om jeg istedet skulle skifte tv retning og nedgradere størrelsen og kigge på et LG55B9 (med earc) eller er det ligemeget, hvis min fremtidige forstærker kan spytte et 4K HDR signal ud, hvis jeg forbinder min Shield og ATV4K til den..?
Af Supergris
#312457
Den største fordel ved eARC er jo, som det ser ud til, du selv kender til, at den kan overføre fuld båndbredde, som er nødvendig, hvis du vil benytte dig af HD-lydformaterne, inkl. Atmos i forbindelse med Dolby TrueHD, men hvis du forbinder dine enheder direkte til din receiver, kommer dette ikke til at have nogen betydning, og du vil kunne udnytte alle billed- og lydformater.

Lip sync skulle også være en funktion, der følger med ved eARC, så hvis det er noget, du har problemer med, er det måske også noget, der skal tages med i overvejelserne.

Jeg er sikker på, du ville blive ked af, at skulle nedgradere størrelsen på dit TV...
Af Mini007
#312521
Update:

Jeg valgte at lade min far købe 65ag8 i power, og så venter jeg på at 65" B9 måske kommer på bud igen.

Jeg har dog et nyt spørgsmål vedr. EARC . For jeg kan læse på avforum
https://www.avsforum.com/forum/40-oled- ... read.html
at der er store problemer med at får dolby atmos (true hd) til at virke fra et C9/B9 til f.eks. en denon forstærker med EARC...

Er der nogle B9/C9 ejere her, der haft problemer med at sende lyden ud til en forstærker?
Brugeravatar
Af bendix
#312528
Kun med lyd til Soundbar og der er markant delay.

Og det kan ikke rettes pt. Checks avs og LG forums. Der er mest delay på alm tv og eksterne kilder- derefter interne apps.