Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#312437
Efter en mindre eksplosion har jeg skiftet mit Panasonic 42" Plasma TX-P42GT30Y ud med er LG 55um7100, hvilket introducerede et kæmpe problem. Lyden er ca 100-200 ms foran billedet. Men kun hvis jeg kører igennem receiveren.

Kabel TV er tilsluttet TV, og kører til AVR via ARC, uden problemer.
Alt internt i TV kører uden problemer.
Alt jeg tilslutter TV direkte, kører uden problemer via ARC.

At tilslutte alting til TV er ikke ønsket grundet begrænsningerne i ARC's båndbredte.

Mit setup er følgende, alt kører igennem min AVR, og billedet sendes videre til TV'et.
Alt billedmanipulation er slået fra.

Synology DS209+--WD TV Live--
Chromecast-------------------------Sony AVR STR-DH820------LG 55um7100
Bluray----------------------------------


Jeg vil gætte på, at TV bruger for meget tid på opskaleringen af 1080-4k, og derfor ikke kan nå at vise billedet inden receiveren sender lyd til højttalerne. Kan det være rigtig?
#312445
Jeg har gennemrodet alle menuer på receiveren, det eneste jeg har er forsinkelsen til højttalerne i forbindelse med surround setup.
Men selv hvis jeg ville kunne gøre det derigennem, så ville lyden ved almindelig TV eller indbygget ting være bagud da receiveren forsinker den.


Jeg ved det er et billig TV, ville et dyrt være hurtigere?
Det jeg havde før var selvfølgelig kun 1080, her var det hele spot on. Er det virkelig opskaleringen som driller?
#312451
Bone skrev: 10. apr 2020, 14:11 Jeg har gennemrodet alle menuer på receiveren, det eneste jeg har er forsinkelsen til højttalerne i forbindelse med surround setup.
Men selv hvis jeg ville kunne gøre det derigennem, så ville lyden ved almindelig TV eller indbygget ting være bagud da receiveren forsinker den.


Jeg ved det er et billig TV, ville et dyrt være hurtigere?
Det jeg havde før var selvfølgelig kun 1080, her var det hele spot on. Er det virkelig opskaleringen som driller?
Hvis du kigger i manualen på side 52 vil du finde en løsning på problemet.
https://www.sony.dk/electronics/support ... 20/manuals
#312455
Jeg fandt indstillingen tidligere i dag, og omkring 200ms ser ud til at passe nogenlunde.

Dog er video ikke lige meget bagefter, så det skal justeres for hver medie fil. Auto funktionen havde jeg ingen hæld med.

Mit næste køb bliver helt sikkert tv og avr med eARC :-)