Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#312082
Hej

Har lige erhvervet mig et LG C9 fjernsyn og en Denons s716h soundbar, og det spiller som sådan fint nok, i forhold til hvad det er (en soundbar).

Problemet ligger i, at lyden er mellem 150-200ms bagud når jeg ser TV eller bruger de apps (youtube/netflix osv.) der er installeret. Hvis jeg går på mit Apple TV 4K, så kan jeg nemt via sync delay på tv'et få lyden til at passe, så den må jo i praksis have været foran. Der er dog ingen steder hvor jeg kan sætte "delayed" den anden vej. Er der nogen der har en god ide til, hvad man kan gøre for at afhjælpe dette?

Jeg har prøvet med HDMI og optisk og begge opfører sig på samme måde.
#312084
Jeg kan tilføje at det er samme problem med mit C9 og Beosound Stage. Selvom de burde være konfigureret til at virke sammen(bliver solgt sammen) og kan betjenes med B&O Remote. Så er billedet før lyden og sen kan ikke konfigureres. Det er gælden for alt Dolby Digital lyd. Hvor MPEG og PCM lider i mindre grad af det.

Jeg håber du vænner dig til det- jeg glemmer det af og til.
#312092
Ja det er desværre Fra C6-C9 der er ikke meget at gøre desværre. LG fortæller at de vil komme med en opdatering som giver multi kanal PCM. Men det er ikke for at adressere sync problemerne. Men den opdatering kan afhjælpe lidt- skulle have landet i Q1 2020.

Der er muligvis en workaround ved at have en boks tilsluttet. Det kunne være stofa/TDC boks. Men det er et long shot og så skal din soundbar så tilsluttes denne boks. Du mister jo så andre ting- feks LG kanalskift osv. det skal jo så være på boksen
#312110
Jeg gik tilbage QLED og Samsung. Får ikke helt det fede billede når jeg ser film osv. Tilgengæld får jeg en fjernbetjening der ikke er lavet i slut 90’erne. Et OS som jeg stadig vil mene er bedre (dog en smags sag). Der er mange fordele for OLED, men ja jeg tager et par år mere i Samsung folden 🙂 Og ja sidst, men ikke mindst, lyden er nu i sync 👍🏻
#312111
Forståeligt- jeg ser også mig selv ret frustreret over de lyd problemer der er. I min optik burde C9 og CX slet ikke få en anbefaling herinde alene af den grund. Det kan ødelægge hele oplevelsen.

Omvendt når det så kører(sjældent) er det jo et fantastisk tv.
#312118
bendix skrev: 2. apr 2020, 22:47 Forståeligt- jeg ser også mig selv ret frustreret over de lyd problemer der er. I min optik burde C9 og CX slet ikke få en anbefaling herinde alene af den grund. Det kan ødelægge hele oplevelsen.

Omvendt når det så kører(sjældent) er det jo et fantastisk tv.
Vi tester som udgangspunkt TV'et i sig selv og ikke med eksternt udstyr tilsluttet. Vi har derfor heller ikke været opmærksomme på fejlen.

Vi prøver at tage fat i LG.

Har du et forumindlæg eller en artikel, som opsummerer problemet?