Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Jonassen
#311323
Når jeg bruger Spotify på min telefon og sender musikken videre til receiveren via Spotify Connect, stopper musikken efter et par minutter.
Det problem har jeg ikke hvis jeg sender musikken til mit TV's Spotify app og så lyden gennem receiveren.
Jeg har nulstillet receiveren, men problemet er ikke løst.
Andre der har haft lignende issue og har en idé om hvad dette kan skyldes?
Det er lidt irriterende at man skal tænde tv'et for at bruge Spotify og høre musik.

På forhånd tak.
Af allo
#311330
dette kan skyldes (bl.a.) at 2,4 og 5Ghz køre på samme tid (ment: en af de ting som du bruger kan hoppe frem og tilbage mellem begge frekvenser for at finde den bedste/hurtigste forbindelse og det kan betyde/det kan godt være at en af de ting som du bruger udelukkende kører på 2,4Ghz og derfor mister signalet i et stykke tid - fordi forbindelse hopper over på 5Ghz) - er dette årsagen så kan du bare slukke for 5Ghz evt. begge 5Ghz hvis du har en tri-band router og køre (udelukkende) 2,4Ghz
#311357
Tak for input.
Efter nulstilling har jeg forbundet receiveren til 5 Ghz kanalen (mod tidligere 2,4 Ghz), det har vist ikke afhjulpet problemet.
Har det noget at sige hvis kilden er på 2,4 Ghz og receiveren på 5Ghz?
Om ikke andet må jeg prøve med at forbinde receiveren med kabel istedet for trådløst.
Af allo
#311359
selv tak Jonassen.

men hvordan er selve routeren indstillet? for det lyder ikke som om at du har logget på Asus, Tp-link, Netgear eller hvilken router du nu bruger og slukkede for 5Ghz der (routerens indstillinger) - for det er det man skal og det er der man gør det - ikke andre steder (og her og nu så lyder som om at begge kører stadigvæk på samme tid)

lige inden du går over til ethernet (bedste løsning uanset hvad :-) ) så log på og sluk for 5Ghz på routeren (hvis du ikke allerede har gjort det) og for begge 5Ghz hvis du har en tri-band og brug kun 2,4Ghz (og forsvinder lyden stadigvæk så er det et andet problem end wifi - som så kokser tit og ofte når ting ikke kan finde ud af at finde sig til rette mellem 2,4 og 5Ghz)