Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#310627
Hej
Først tak for en god side og tilhørende forum!

Jeg har hjulpet min gamle storesøster med at finde noget top-moderne TV i stedet for et gammelt 09-LCD tv/"37. Med hjælp fra jeres side her og med en god portion tålmodighed, så slog vi til på et januarudsalg hvor vi fandt PANASONIC 55" OLED TX-55GZ960E til knap 10.000.-(normalt ca 16.000.-)

Det er egentlig mig der har presset på, for hun sidder i en dejlig stor stue, og jeg har det til at man skal være god ved sig selv, så kom nu ind i kampen, søster!:-)

MEN: Lyden på alle TV2 kanaler "skurrer" lidt og lydstyrken falder/stiger helt uden at man rører ved noget. Jeg har forsøgt at google mig frem til andre med samme problem, men har ikke fundet noget aktuelt. Dog ser jeg et sted hvor man kan gå ind i TVets lydindstillinger og finde noget om Dolby og så vælge RF i stedet for Line....
Det skulle eliminere en generelt lavere lyd, men jeg ved ikke om det samme er løsningen når lyden af sig selv stiger og falder?

Hun har ingen tvboks eller receiver/lydsystem. Det er en lokal antenneforening i et lejlighedskompleks, og hun har alene sat strøm til TVet og så det almindelige antennestik via kablet fra stikket i væggen.

Det er alene på TV2s kanaler problemet er, og ja, jeg får det helt dårligt, da det er mig der har jagtet et fornuftigt køb i den bedre ende til hende, og så spiller det ikke helt alligevel.

Er her nogen der har en god ide til løsning eller har prøvet noget lignende? Der var ingen problemer med det gamle tv, ellers kunne man måske have mistænkt at antennestikket måske ikke var helt på toppen, eller måske har det lige kunnet klare det gamle tv, men at det moderne tv kræver mere/bedre....jeg ved det ikke. Jeg kan ikke tro at det er TVet der fejler noget.
#313798
Slet ingen bud på hvorfor lyd på alle TV2 kanaler "skurrer"?

Vi har købt et nyt antennekabel, men det har ikke hjulpet noget. Jeg har selv købt et TV mage til i forrige kampagne til 8.888.-, men jeg har satellitmodtager og signal ind gennem HDMI og ingen problemer.

Jeg bor langt fra hende og hun nægter via telefon-guidning at gå ind i menuen og se hvordan hendes lydindstillinger er sat op. Så nu tager jeg et billede af hvordan mit er sat op og kører afsted på lørdag for at sammenligne.

Jeg kunne tænke mig at nogen af jer der har købt samme tv og som har signal ind gennem almindeligt tv-stik, kunne skrive her hvordan jeres lydindstillinger er sat op, så jeg kunne have et eller andet at gå efter.....
#313799
Jeg har ingen idé om, hvad der er galt, men jeg ville nok starte med at opdatere tv'et. Altså opdatere driverne via internettet. Hvis der ikke er internet, så kan du måske bruge din tlf som wifi-fixpunkt, eller hvad det nu hedder. Den slags tekniske ting overlader jeg normalt til min søn :D
#313805
når du kommer forbi på lørdag så kig efter firmware opdatering, kan huske jeg har læst om dette problem tidligere og som blev løst via en firmware opdatering.
håber det vil løse jeres problem.
#313827
Tak for svarene.

Hun har trådløst netværk ja, og det skal forsøges. Mener også at mit eget TV selv hentede en opdatering første gang på netværket.

Desværre er hun noget skræmt over internet, apps, nye TV og smartphones. Det sidste har hun kun haft et år og der er hun ikke meget for at trykke på noget som helst, for tænk hvis det hele fucker up, hehe….:-) Det samme gælder fjernbetjeninger. Hun er ellers "kun" 71 år.