Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#310536
hej, jeg står i den heldige situation, at vi skal til at bygge hus. plus jeg har fået overbevist konen om, at en stue kun er til at se tv i :D SÅ den må gerne total indrettes efter, at man kan få den perfekte lyd. er der nogen af jer, som ved hvordan sofa og tv og højtalere skal hænge? plus om det er en fordel, at have nogen af højtalerne indbygget i loftet?

mvh steffen
#310547
Hvis du samtidig gerne vil holde det pænt for andre end nørder - Så vil jeg anbefale at du har et rum - F.eks. dit kontor - Hvor du kan installlerer alt udstyr i.
Det gjorde jeg da vi byggede nyt hus.
På den måde er det kun skærm og højtalere der er synlige.
Alt forstærker, receivere, blu-ray, apple TV osv., er gemt langt væk.

Optimalt set er "rummet" placeret bag den væg du har TV på.
Så er det kun baghøjtalere og lofthøjtalerne der skal trækkes lidt læmgere kabler til.
#310553
Hvis det var mig............ O_O
Ville jeg "fremtidssikre" rummet ved at trække elektrikerrør til ledninger under gulvet over loftet o.s.v. så man kunne tilpasse rummet de skiftende moder indenfor lydformater, tror endnu ikke vi har set det sidste :(
Og ellers er ideen om et tilstødende teknikrum jo også fint, måske en mellemting......en reol man kunne tilgå fra bagsiden med kabler o.s.v.
#310557
Supergris skrev: 21. feb 2020, 18:56 Nogle kan jo godt lide at se deres udstyr stående fremme, så det må være en smagssag!
Også derfor jeg henviste til pænt for andre end nørder...
Havde jeg været single havde jeg også fyldt stuen med Hifi og Motorcykler - Men kan godt se charmen i at have alt skjult også. Synlige ledninger er selvfølgelig også et no go - det er mega grimt når det er synligt - Og når det nu er et nyt hus, er det jo super nemt at få dem skjult i trækrør..