Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Jkrogh
#309724
Jeg er kommet på den lidt fjollede ide at jeg gerne vil have lyden fra tv'et i stuen på mit badeværelse.

Det er tæt på umuligt at trække et kabel fra tv til badeværelse, så jeg tænker at en trådløs løsning er den bedste.

Umiddelbart var min plan i forvejen at anskaffe en soundbar, f.eks. Sonos Beam. Jeg tænkte derfor at en Ikea Symfonisk kunne være fin i badeværelset. Vil jeg kunne streame lyden fra tv'et via Sonos Beam til en højtaler i et andet rum?

Andre forslag uden Sonos? Bluetooth?
Af Jkrogh
#309733
Forsinkelse er sådan set ikke super vigtigt her da jeg ikke vil have billede som det skal være 100% synkroniseret med. Mest optimalt vil dog være helt uden forsinkelse.

Men er det stadig et generelt problem at trådløse enheder er forsinkede i forhold til tv? Hvad så med sonos hjemmebiograf osv.?
#309738
Sonos brugt som surround opfører sig anderledes end hvis du blot grupperer med en anden gøjttaler. Når du sætter Sonos op til surround parres surround-enhederne med soundbar i en direkte forbindelse, og ikke som en gruppe du kan skille ad igen. Der er ingen forsinkelse på dette setup.
Af claus64
#309740
Jeg har en Libratone højtaler, med en chromecast audio tilsluttet. Jeg tænder tv2 news på min tablet om morgenen, og så streamer jeg lyden til højtaleren, og kan så også sætte det på i køkkenet. Det virker dog kun hvis du caster via Google Home app en 😊
#309743
Man kan rent faktisk slukke for det, hvis man ikke har lyst til at høre på det. Omvendt, så kan man ikke bare tænde for det, hvis man ikke har det...
Af Jkrogh
#309747
Torben Rasmussen skrev: 30. jan 2020, 20:26 Når du sætter Sonos op til surround parres surround-enhederne med soundbar i en direkte forbindelse, og ikke som en gruppe du kan skille ad igen. Der er ingen forsinkelse på dette setup.
Kan jeg ikke bare gøre det samme med en enkelt sonos-enhed? Hvis jeg har Sonos Beam + en anden Sonos-enhed i direkte forbindelse og så placerer jeg bare den anden enhed på badeværelset? (måske lidt spild af penge men det kunne være jg kunne finde en Ikea-enhed i den blå avis)

Supergris, ja du har helt ret og indtil videre er det også kun en tanke. Det kan hurtigt blive for meget, men det er jo svært at lade være med at lege. :D