Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#308424
Hej,

Jeg har købt en Q86R Atmos soundbar, som jeg har koblet til mit LG C8 tv. Atmos er slået til i menuen på C8, men når jeg spiller film og serier (fx Narcos Mexico) fra den indbyggede Netflix app på LG med Atmos soundtrack, så kommer der ikke noget Atmos output ud af soundbaren - kun alm lyd. Hvis jeg bruger C8´erens indbyggede højttalere, så viser Netflix fint at det pågældende program er i VISION + ATMOS, når jeg starter det. Når jeg skifter til ARC, så viser Netflix kun at det er VISION, når jeg starter programmet.
Den skulle jf. manualen så skrive ATMOS i displayet på soundbaren, hvilket den ikke gør. Jeg kan også skifte sound mode (standard, surround, game etc) på soundbaren, hvilket jeg heller ikke skulle kunne når den modtager Atmos signal.

Den er sluttet til C8 i "HDMI 2 ARC" og i "HDMI OUT (TV ARC)" i soundbaren. Kablet er et "High speed with Ethernet" HDMI kabel.

Jeg kan læse mig frem til at Netflix kun kan sende Atmos i Dolby Digital+ formatet (dvs. komprimeret) via ARC (og det er sådan set fint nok), men der kommer tilsyneladende slet ikke noget frem.

Er der nogen der har nogle bud på hvad der er galt?