Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af QueenYard
#307459
Hej
Jeg får mit nye LG C9 næste lørdag :-) .. I den forbindelse overvejer jeg lidt om jeg skulle have ny lyd til selvsamme .... I dag har gør jeg brug af min Yamaha YSP-2200 .. Som vel har gjort det OK i den tid jeg har haft den ...
Mine spørgsmål går så lidt på ... YSP-2200 har nogle år på bagen, men vil jeg kunne høre mærkbar forbedring af lyden ved at købe en af de lidt nyere soundbars (Har kigget lidt på Sony og LG med ATMOS u/baghøjtalere) ... Er der nogle af Jer der har erfaringer med begge og kan guide mig lidt ...
Hvis I overbeviser mig om, at det er en klar forbedring af min lyd oplevelse, hvad er så smartest .. At holde sig i LG miljøet, eller spiller en Sony lige så fint sammen med mit LG TV .. Her tænker jeg på funktioner (Tænd sluk, skru op osv med en fjernbetjening)
Håber I vil hjælpe og ser frem til Jeres input :)
Af henrik.yde
#307460
YAMAHAen er stadigvæk en glimrende soundbar, Hvis du skal ha opgraderet lyden væsentligt, så vil et separat anlæg være den bedste løsning hvis ellers du ønsker Surround lyd. Men du kan i princippet "parre" dit TV med den lydmulighed du finder bedst. Der er iøvrigt også denne mulighed fra JBL, som er et godt tilbud med b.l.a trådløse baghøjttalere og subwoofer:
https://www.power.dk/hoejttalere-og-lyd ... /p-615917/
Af Lars J
#307461
Jeg har lg sk9y til mit lg 65C8, og er veldig godt tilfreds, også med atmos delen. Overvejer de trådløse baghøjtalere, men skal lige have overtalt fruen.
Af martin.trinity
#307466
Jeg har B&O Stage og en Beoremote One. Så kan LG C9 styres som var det et B&O fjernsyn. Så oplagt at kigge den retning med lige netop C9 i min verden :)
Af Supergris
#307486
Som Henrik er inde på, så skal du skifte til noget helt andet, hvis du vil have bedre lyd; det kan ikke betale sig at skifte, blot for at få en nyere model i samme klasse, der reklamerer med Atmos.
Så længe begge både TV og soundbar har "CEC" (producenterne kalder det ofte noget andet) og "ARC", burde apparaterne kunne snakke sammen; uanset mærke!
Af QueenYard
#307532
Hej … Tak for input … Jeg læser lidt (måske mellem linerne), at min Yamaha stadig kan performe I et ok niveua (Jvf Henrik.yde) … Jeg ser lige hvad der sker nu når jeg får sat det hele op I weekenden … Så kalibrerer jeg den på ny og ser om ikke det er brugbart … Jeg troede måske jeg ville opleve en væsentlig forbedring, da yamaha'en trods alt har nogle år på bagen … :-)
Men nu ser vi hvad resultatet bliver … Først og fremmest glæder jeg mig til en ny skærm ….