Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#305646
Hej alle! :)

Jeg står med en udfordring omkring mit nuværende setup, og håber nogle kan være teknisk behjælpelige, da min viden pt. ikke rækker videre.

Derhjemme er mit nuværende setup et LG tv med et sæt beolab 18 højtalere, samt en Rega Planar 8 vinyl afspiller, og dertil har jeg en Beosound core og transmitter 1.

Min problemstilling er at pt. så står beolab 18 ved siden af tv'et og fungerer som tv højtaler, ved at frakoble B&O app. Så fanger transmitter direkte signal via powerlink fra tv til højtaler. Dog er volumen 100% så skal skrue helt ned for at opnå en "normal volume" det i sig selv er ikke helt optimalt, men ok indtil videre.

Nu vil jeg dog gerne have et par højtaler mere, tænker beolab 17 aktiv højtalere og de skulle gerne kunne kobles på transmitter 1 direkte, da de kan rummer op til 7 højtalere? dog vil jeg gerne kunne frakoble de 2 beolab 17 højtalere når jeg ser tv, men koble dem på når jeg hører musik i stuen.

Ved at den nemme løsning er at købe B&O tv, da man via tv'et kan vælge til og fra på højtalerne, dog synes jeg at de er for dyre i forhold til hvad man får.

Håber ovenstående giver nogenlunde mening, og at der er nogle der vil være behjælpelige med tips og tricks.

God dag til folket! :D

Mvh. Per Holmberg
#305710
Hej Per

Nu skriver du ikke hvordan dine højtalere er placeret, og om det vil give nogen mening om at bruge dem som baghøjtalere i en Surround opstilling. Hvis dette er tilfældet og måske også alligevel så kig på almondo.com. De har en version, som er beregnet til WISA højtalere fra B&O, men også kablede - alt efter ønske. Der kan du så for hver kilde angive, hvilke højtalere der skal spille. Har selv den kablede version til ældre B&O højtalere og det fungere upåklageligt sammen med min Core.

God dag