Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Supergris
#309144
OK, jeg vil teste forstærkeren i morgen, så vil jeg give besked her, om jeg vil sælge den.
Jeg ved ikke, hvem der stadig er på; den som svarede først, og stadig er interesseret, får selvfølgelig tilbuddet om at købe først..
Af Supergris
#309373
Undskyld jeg ikke er vendt tilbage. Har ikke haft tid til at teste den, så den er stadig i kassen. Hvis der er en, der melder sig, kan de afhente den i weekenden for 2500 kr., De som skrev først, får førsteret...
Af Supergris
#309384
Jeg foretrækker, den bliver afhentet, men hvis der ikke er en, der melder sig, så kan jeg oprette en annonce på DBA, så kan man få rabat på fragten.
Jeg sender i øvrigt ikke noget, med mindre jeg har modtaget betalingen på Mobilepay inden.
Der følger kvittering med fra POWER, hvor den blev købt i september måned...
Jeg har nu lavet en annonce på DBA, hvor jeg dog har sat prisen til 2600 kr. Folk herinde kan købe den til 2500 kr.

https://www.dba.dk/sony-sony-str-dn1080 ... lUnDczmzE4
Af Supergris
#309391
Ok. Giver til kl. 21, hvis de, der er foran dig, ikke har svaret, er den din. Jeg kan sende den i morgen, hvis der ikke er en af de andre, der svarer. Ok?
DBA-fragt er 59 kr., så vidt jeg kan se...
Af majbom
#323903
Jeg har netop erstattet min 8 år gamle Denon receiver med denne roste enhed.
Kan det virkelig passe at jeg ikke kan skifte input via min tv-remote (Sony KD65XF8505) ?
Det kunne jeg med den gamle Denon - der brugte jeg kun den medfølgende remote til opsætning, ellers har jeg altid kun brugt tv remoten.
Af SBJ
#336564
Der er nu brugt TIMER på at løse Atmos udfordring fra ATV 4K til min DN1080 og nettet er gennemtrawlet (men nok?) for mulige fejlsøgninger. Alt skulle være ok på ATV 4K siden med lyd i “Auto, Atmos tilgængeligt” og hurtig start er “Til”. Så hvorfor kommer F.eks. Netflix kun ud som 5.1 når mit Q90 godt kan få DN1080 til at lave Atmos. HJÆÆÆLP. Netop købt ATV for at kunne få HBO Max og Disney+ i Atmos, men hvis Netflix ikke virker hvorfor skulle HBO og Disney evt?? Jeg har ikke købt adgang til de sidstnævnte endnu.
Er HDMI 2.0 kabler ikke nok?
Andre “sjove” indstillinger der driller. Mange her i forummet må åbenbart være klogere end mig og har løst problemet.
Der er snart ikke mere hår at rive af :0(
EDIT: WTF!! Atmos virker for HBO Max via ATV 4K men IKKE Netflix!! Så der skal jeg via køre signalet fra TV’et :s for at få Atmos. Men ønsker stadig de vise guidelines for at også Netflix kommer via ATV. PFH tak!
EDIT 15/11-21: som skrevet før: “gennemtrawlet (men nok?)”. Fandt en tråd hvor næste (naturlige) skridt var at skrifte ATV output til 1080p 60 hz HDR, lukke ned og starte op igen. Som læst så gjordt. Jeg tænder ATV og Netflix hvor der STADIG står 5.1 i menuen MEN på DN1080 står der det fine ord: ATMOS! ;;)
Jo jo. https://discussions.apple.com/thread/252897837