Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#321963
Millemis skrev:Der er hundredevis af BV-ejere derude, der bruger WiSA-opkobling til deres B&O-højtalere. Jeg ved ikke, hvor Peter Pan har det fra, at der er ‘forskellige problemer’. Han burde så også kunne fortælle os, hvor mange ‘problemer’, der er......set i forhold til hvor mange, der er i brug. At nogle (B&O fans) foretrækker kablede løsninger, er jo ikke ensbetydende med, at de har eller vil undgå ‘problemer’.

MM
@ MM. Som selvbestaltet 'B&O PR chef ' over there, deltager du selv i div.
WiSA debatter, med forklaring på hvorfor du benytter kabler, og ikke B&O's
WiSA systemet. Selv om du har et Beovision 55" Avant tv der netop kan
benytte B&O's WiSA systemet. Så at du nærmest benægter, at nogle har
problemer med derse WiSA tilslutninger, undre mig.
Brugeravatar
Af Millemis
#321982
Spar mig venligst for de bemærkninger om ‘selvbestaltet’ dit og dat.
Jeg benytter ikke WiSA-delen af den simple grund, at jeg ikke har nogle WiSA-kompatible BL.

Jeg vil bare godt vide, hvor stort dette ‘problem’ er i forhold til udbredelsen.
Mon ikke B&O havde reageret på det - nu da de har tilbudt WiSA-enheder i mange år.....og selv bruger det.

Det minder mest af alt om en religionskrig fra din side.

MM
Brugeravatar
Af Millemis
#321999
Som du da kan sige det, Torben :D
Det er vist velkendt, at alt hvad der er kommet fra B&O siden BV7-kapitlet sluttede, er djævlens værk.....i Peter Pan’s optik.

Min opfordring til Peter Pan: skriv om det fra B&O, du kan lide - og lad andre afgøre, hvad de synes om de sidste 10 års produkter fra B&O.

MM
#322233
Bang & Olufsen Classic Design - Beovision Eclipse 2nd Gen.

Billede
Her præsenteres den ny og opdateret version af Beovision Eclipse, der dermed byder på 2. generation af det smukke og yderst elegante fladskærms TV. Det overordnede koncept og design forbliver uændret, men selve skærmen er blevet opdateret med den nyeste LG OLED GX-skærmteknologi.

Den første generation af Beovision Eclipse, der blev lanceret i 2017, bød på en B&O udgave af LG’s C7-serie. Siden har LG lanceret C8, C9 og CX, så der er naturligvis en betydelig upgrade i skærm med den nyeste GX-serie, der både byder på et ultratyndt design uden “elektronikboks” på bagsiden, webOS 5.0 (mod 3.5 i C7-serien), der giver adgang til streaming-apps som Netflix, HBO, Disney+, DRTV, mm., AirPlay 2 for streaming af musik og video, og er spækket med gaming-venlige funktioner inklusive FreeSync og Nvidia G-Sync, der sikrer mindre lagging, høje opdateringshastigheder og responsivt gameplay.

Hvad angår tilslutninger får man HDMI 2.1 til brug sammen med de nye spilkonsoller og fremtidens medie afspillere. HDMI 2.1 i LG GX åbner for bl.a. 4K120 (4K ved 120 billeder per sekund), eARC = (bedre lydkvalitet via HDMI) og VRR (til mere flydende afvikling af nye konsolspil). For at udnytte disse muligheder skal konsol / afspiller forbindes direkte til LG TV’et i stedet for Eclipse SoundCenteret.

Med kombinationen af det bedste fra to verdener; Dansk design og koreansk teknologi, tør vi godt sige, vi har designet det ultimative fjernsyn med billeder så livagtige, at de næsten virker uvirkelige, og lyde, der er så kraftfulde, at de bogstaveligt talt bryder ud af billedet.

Beovision Eclipse 2nd Gen. kan allerede nu opleves i vores butikker. Den fås i skærm størrelserne 55" og 65" (december 2020) og kan stadig både vægmonteres eller stå på gulvet. Vejledende priser starter fra 67.799 kr. Click here.
#322286
Hej Peter...jeg har læst nedenstående indlæg skrevet af dig 25-marts-2019 og spørger dig derfor ...hvorfor er Harmony og det nye Eclipse 2nd Gen ikke med HDMI 2.1 / eArc? Mener du at man skal se "stort" på dette og alligevel anskaffe sig et nyt Eclipse TV?

Direkte link til dette indlæg Emne: Se hvad HDMI 2.1 / eARC betyder for AV systemer.
Sendt: 25-Marts-2019 kl. 14:01
Hver at vide før indkøb af Surround Processor/ Forforstærker / Receiver/ TV, i 2019.

For at imødegå fremtiden. Sikre dig der findes HDMI 2.1 / eARC. Systemet skal findes i både Surround
processoren og det TV man tilslutter til. LG's OLED 2019 versioner har HDMI 2.1 / eARC. De er på vej til DK nu.

Hvis dit tv er HDMI eARC aktiveret, men din AV-forstærker eller soundbar kun er kompatibel med HDMI ARC,
er det sandsynligt, at du får en lyd - men båndbredde begrænsningerne i ARC. Det betyder at du ikke vil kunne
oplev den høje bitrate lyd kvalitet, som eARC kan levere. Nej, eARC er ikke bagud kompatibelt.

Enhanced Audio Return Channel (også kendt som eARC) er den næste generation af ARC. Det er en funktion
implementeret i HDMI 2.1 specifikationen.

Den største fordel ved eARC er et stort løft i båndbredde og hastighed. Dette giver dig mulighed for at sende
højere kvalitets lyd fra dit tv til en kompatibel AV-modtager. Der er muligt med eARC at få levere op til 32
lydkanaler, herunder 8-kanals, 24bit / 192kHz u komprimerede datastrømme med hastigheder på op til 38 Mbps.

Det betyder alle de høje bitrate formater, der i øjeblikket er tilgængelige på Blu-Ray-diske, 4K Blu-Ray og nogle
streaming - tjenester - Dolby True-HD, DTS-HD Master Audio og objektbaserede formater som f.eks Dolby Atmos
og DTS: X - vil alle være kompatible.
#322305
Hej Viggo Helbo.

Med udgangs punkt i Eclipse 2nd Gen's Soundbar, er det ret tydeligt at B&O kun
opdaterer HDMI ? og ? ARC med det absolut nødvendige, i forhold til hvad B&O
ønsker Eclipse 2nd Gen's Soundbar skal kunne. Helt hvad og hvordan ved jeg
endnu ikke. Men opdateringer hen af vejen er jo set før.

LG’s CX panel er jo opdateret med HDMI 2.1 / eARC. Så ønsker du at købe,
synes jeg du skal gøre det, og håbe på det du ønsker er på plads nu, eller kommer
senere. Du har jo egentligt ikke andet valg, hvis du vil eje et Eclipse 2nd Gen.
  • 1
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 326