Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af jsj
#318407
Peter Pan skrev: 28. aug 2020, 21:20 Millemis 'tænker' Billede Hvordan reder jeg B&O.

@ hugosarang du har så ret. Billede
-du og alle os andre burde tænke det samme, fatter ikke du ofte er så negativ omkring B&O, vær dog stolt i stedet !
Brugeravatar
Af bendix
#318485
Millemis skrev: 28. aug 2020, 10:55
hugosarang skrev: 27. aug 2020, 18:59 Tænker de bør snart komme med noget nyt hvis ikke det skal ende med konkurs. Deres strategi med at sælge ud af eclipse c7 virker total håbløst.

Nu ved jeg jo ikke, hvilke krav du stiller til et tv.
Men, jeg er sikker på, at der er mange, der fint kan leve med det, som det nuværende Eclipse tilbyder.
Emil Jensen opsummerede det rimeligt godt i en Beoworld-tråd for nyligt.
Han skrev:
‘ Men hvad får du ud af et nyt panel:

Du får HDMI 2.1 så kan du kører 120 hz ved brug af PS5 eller XBOX ved gaming.

Og du får et lidt bedre billede (Men medmindre du er billede ekspert vil du ikke kunne se forskel.)

Hvad kommer du til at undvære ved et nyt panel:

Dobbelt tuner, så du kan se et program og optage et andet (Det vil du kun kunne gøre med nuværende Eclipse)

Pænere finish på bagsiden, da den er lavet speciel til Eclipse.

Så skal du game? overvej den kommende model

Skal du ikke det, men vil gerne have 2 tuner, Køb den nuværende
.’

MM
Ahhh det er nu flere ting køberen vil opleve.

Dolby Atmos hvor B&O soundcenter vil løfte lyden.
Earc og altså ikke kun 120Hz ved gaming
AV1 support (fremtidig Netflix)

Forbedret Dolby Vision (jeg har selv haft et Sony bygget på G7 og har nu G9) Der er forskel.

Next console gaming VRR
BFI
Jeg forstår godt at salget går trægt, hvad havde B&O egentlig forventet. At deres Harmony følger med- men ikke Eclipse!
#318522
Snakkede med b&o i dag. Den udkommer til okt eller er november med muligheden for at sætte gx eller cx på. Den kan så evt selv købe i en butik power og sætte på soundcenter god løsning men ved b&o var de træt af Struer, kræver den sælges højre end nuværende pris.

Altså man kan købe soundcenter for sig selv muligvis til 50.000 kr i stedet for de 30k ved den gamle.

Ja du får bedre tv der er opdateret til teknologien om man egentlig kan se forskel, pga menneske synsevne Hmm tror det faktisk ikke. Dog er man jo mere fremtidssikret.

Men hvis du vælger soundcenter til 50k og efterfølgende selv køber cx i power til 12k, så er der alligevel kun 62k for et nyt setup.
#318525
@ hugosarang.
Jeg vil også mene det er en fair pris. ALTSÅ HVIS integration mellem LG's Gx
eller CX og et nyt 7.1 HD surround sound center er lige så enkelt, som jeg er
vandt til med mit BeoVision 7- 40" Mk III. Eventuel tvivl må komme B&O tilgode.
Det skal ikke først være på plads med div. opdateringer et år efter lanceringen.
#318531
Jeg tænker, at sammenkoblingen bliver på samme måde, som med Eclipse og Harmony, så du har HDMI-CEC til at tænde og resten foregår via RJ45-forbindelsen. Jeg forestiller mig dog, at de så dropper HDMI-switchen i Soundcenter og blot bruger HDMI-portene i TV'et. For mig virker det som et led i kæden, som giver anledning til ekstra muligheder for at der går ged i det.
#318542
Nej det skulle i princippet være det samme soudcenter fordi det er LG der er vejen frem. De har følt de var bagud fra start, fordi kort tid efter kom c8 c9 cx osv.
Der skulle ikke være ændret væsentlig ved soudcenter måske tilføjet hdmi 2.1 eller jeg ved ikke præcis hvordan de sammenkoblingen, måske i ved besked? Hvad de har gjort ved harmony, hvor man vælge tv.
  • 1
  • 156
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160
  • 326