Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#328120
Billede
8player: Er en applikation til Video, Music & Photo streaming fra enhver kompatibel
UPnP / DLNA server. Du kan se dine medier på din iPhone / iPad / iPod touch, eller
bruge 8player som fjernbetjening til din DLNA-kompatible afspiller. Jeg har benyttet
8player nogle år, og syntes den er god til at styrer indhold på min Nas-server via min
iPad mini, hvor 8player ligger som en App. - Tryk her for mere info.
#328123
Ja Rasmus, de kan godt lide at vise deres ure frem. :)

Billede
_________________________________________________________________

2014. Dolby Laboratories introducerede Dolby Atmos ® og senere udvides denne teknologi
også til Sound Bar produkter. Nu udvikles aktiveret højttaler (DAES) teknologi til hjemme
biograf systemer. 3D surround sound teknologi til TV'er ved hjælp af akustik simulering.
DAES-teknologi til tv'er skubber grænserne for hvad der er muligt for fordybende hjemme
lyd teknologi. - Læs her.
#328179
MODE - 2021. 360 graders lyd, en sørgligt trends. Tre streaming
tjenester tilbyder nu denne type 360° musikfiler.

Billede
Lydentusiaster er til Stereo / Surround lyd. Heldigvis kan vi selv
vælge de streaming tjenester, der passer os.

Men fedt for B&O, at supermarkeder har fundet anvendelse for
BS 1's 360° lyd mulighed, når de kalder medarbejder til kassen.

Billede
Brugeravatar
Af Millemis
#328242
Jamen dog - det har det da!

Sony’s 360 Reality Audio: ‘The format has been built using the open MPEG-H 3D Audio standard, which itself has been optimised for music streaming. It supports up to 64 speaker channels’.
Der ligger noget indhold (dog ikke meget) på nogle af streamingtjenesterne.
Desuden findes der koncert-indhold på nugs.net.
For at få glæde af dette (hvis man så ellers synes, at det er en ‘glæde’), kræves der bestemte hovedtelefoner hhv nogle af Sony’s egne streaming-højtalere eller en af Amazon’s.

Mon ikke man mest kan betragte dette format som en konkurrent til Dolbys’s bestræbelser på at klemme ‘immersive Atmos sound’ ned i hovedtelefoner m.m.

Så vidt så godt - man kan selvfølgelig vælge at forblive ved et traditionelt 2-kanal setup aka stereo, som låser en til en bestemt lytteposition, hvis man vil nyde fordelene ved netop dette format.

Hvis vi snakker om god lyd fra koncertoptagelser (som i dit eksempel) skal vi nok snarere op i multikanal/5.1, Atmos eller Auro3D-formaterne.

Hvor de af dig nævnte B&O produkter så passer ind mht Sony’s 3D-bestræbelser, er ikke helt klart for mig.
De er vel snarere et forsøg på at give folk, der bevæger sig rundt i et rum/eller er flere tilstede er fornuftig, homogen lydgengivelse.
For de allerfleste hhv i de fleste lyttesituationer er dette nok vigtigere end at kunne pinpointe dér, hvor instrumenterne er blevet lagt i det såkaldte stereo-perspektiv (iøvrigt kunstigt skabt i mixing-processen).

Fortsæt du bare dit korstog - det virkelige liv vil nok vise, at der er plads til begge dele og diverse tilbud fra Sony og Dolby på, hvordan lyd kan gengives.

MM
#328247
Tillykke Millemis med - :)
! Rettet til Optisk Toslink IN.

Billede
TEST: HALL WiFi Streamer. Af Jens E. Hummelmose. Marts 2021. - Læs her.

Millemissen • 21 timer siden

Mon ikke man skal se styrken i denne boks to steder.

1: Den understøtter HDMI/ARC.
Der skiftes gnidningsløst mellem ‘indgangene’ dvs mellem HDMI-porten, Spotify Connect,
Airplay 2 (der findes iøvrigt ikke mange ‘små bokse’ med AP2-support) osv uden nogen
brug af fjernbetjeningen. Jeg har slet ikke haft pakket min fjernbetjening ud.

2: Muligheden for direkte PowerLink-tilslutning af B&O’s højtalere (eksempelvis en Beolab 7-1).

App’en brugte jeg kun til at konfigurere boksen - iøvrigt brugte jeg en anden app, da der er flere
andre, der virker til dette chipsæt. Hvis man ikke kan nøjes med Spotify og Airplay 2, er dog
nogle streaming-muligheder i den og den giver desuden mulighed for multiroom på diverse
streaming-kilder, hvis man skulle have flere af dem. P.S. Det ville naturligvis være fint med
CC-support....selvom jeg tvivler på, om dette kommer. Alt i alt et godt køb.
Senest rettet af Peter Pan 12. jan 2022, 13:54, rettet i alt 1 gang.
#328261
Nye energiklasser til TV.

Billede
Peter Pan in wonderland - strømforbrug, hvem tænker på det. ?

OLED TV /Sinature R? 4K eller 8K? LCD TV med zone-styret LED? LCD med kantbelyst LED?
Uanset hvilken TV-model, du har investeret i, så har EU med overvejende sandsynlighed forvist
skærmen til laveste energiklasse, altså G. - Tryk her.
  • 1
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • 188
  • 326