Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Brugeravatar
Af Millemis
#326260
Peter Pan skrev: 22. jan 2021, 12:31 @ MM. BV 7- 40 MK III. Første generation med HDMI tilslutninger. <B

Men det ændre ikke på, som du kan læse. Det anno 2021 ikke er nemt at være ejer af et nyt BeoVision TV som ønsker Dolby 5.1 Surround setup. Hvorfor gør B&O ikke som eks. Yamaha. Med Yamaha RX A1080 medleveres en målemikrofon der sætter eks. hele 5.1 lyd delen op med en lydkalibrering.
Jeg har set nok folk, der heller ikke kunne finde ud af, at konfigurere deres BV7-40 MK3, men måtte ha’ hjælp til det.
Jeg husker iøvrigt stadigvæk, at jeg måtte vise dig, hvordan man deaktiverer den interne tuner i dit, så TV-knappen kunne bruges til at aktivere en anden kilde.....f.eks en Yousee-boks :p

Målemikrofon til lydkalibrering - det har B&O skam haft gjordt.
Det viste sig blot i længden, at resultaterne var for ringe.
Min Avant 55 1 gen har en sådan indgang og jeg har da også haft brugt mikrofonen.....med et (for) dårligt resultat - det kunne jeg gøre bedre selv!
Man ser stadigvæk denne indgang på de senere BV, men der er ingen aktiv sw til dette mere i tv’et.....netop af ovenstående grund.

MM
#326467
Jeg er skuffet fordi… når man køber et ikke helt billig TV som Eclipse MK2…, jeg mangler hjælp i til lydindstillinger. Det kniber lidt med forståelsen og brugen af lydindstillingerne på Eclipse og hvordan jeg skal håndtere mit 5.1 setup.

Har du stillet B&O disse spørgsmål?
#326495
Millemis skrev: 28. jan 2021, 23:21 Hvilke spørgsmål, mener du?

Kender du dette:
https://bangolufsenassistentgohe.blob.c ... s_2004.pdf

Har du læst i guiden:
https://support.bang-olufsen.com/hc/da/ ... on-Eclipse

Iøvrigt er det vel meningen, at din forhandler/hans tekniker skulle hjælpe dig i gang, da tv’et blev leveret/installeret.

MM
Dem alle!

Nu har jeg ikke den stor fidus til forhandler.

Var hos en forhandler, hvor jeg spurte til om han kunne vise mig menuen i Harmony, for jeg ville se hvilke B&O højtaler der var understøttet (bl.a. mine egne). De kunne han ikke finde ud af eller gad ikke!
Brugeravatar
Af Millemis
#326506
Mht forhandler, som du ikke har ‘den stor fidus til’, er det svært at sige noget - jeg ved jo ikke mere om dit besøg dér.

Men så kunne du jo med fordel bruge de to links, jeg angav.
Hvis det ikke hjælper dig, må du finde en Eclipse-ejer i dit område, der kan vise dig det.

Mht hvilke højtalere, der er understøttet....den var nem :) 8-)
For det er alle Beolab (strengt taget kan man også bruge Beovox-modellerne med en passende forstærker).
Man indgiver i opsætningsmenuen, hvilke man bruger - og systemet kender så deres egenskaber, så de virker optimalt.

MM
#326515
Nu var mit indlæg om "Har du stillet B&O disse spørgsmål?", det Viggo skriver i sit indlæg - Af Viggo Helbo - 21. jan 2021, 18:24 - men der gik lidt rod i det!

Nu må vi se om Viggo svare?

Jeg skal se det før jeg tror, at alle B&O højtaler står i opsætningsmenuen, det har de ikke gjort før, på tidligere TV-modeller, det har jeg ved selvsyn konstateret!
Brugeravatar
Af Millemis
#326528
Her er et billede fra min V1’er, som jeg lige havde gang i.
Jeg kan ikke forestille mig at det skulle være anderledes på en Eclipse MK2, da lydmulighederne stort set er de samme som dér. Menuerne ser blot lidt anderledes ud.
C7A19F9C-DF46-40FE-A0A0-C02880160768.jpeg
C7A19F9C-DF46-40FE-A0A0-C02880160768.jpeg (1.69 MiB) Vist 2066 gange
MM
#326530
disqus_f39Js8N2lr skrev: 29. jan 2021, 17:33 Nu var mit indlæg om "Har du stillet B&O disse spørgsmål?", det Viggo skriver i sit indlæg - Af Viggo Helbo - 21. jan 2021, 18:24 - men der gik lidt rod i det!

Nu må vi se om Viggo svare?

Jeg skal se det før jeg tror, at alle B&O højtaler står i opsætningsmenuen, det har de ikke gjort før, på tidligere TV-modeller, det har jeg ved selvsyn konstateret!
Her er opsætningsmenuen på min Eclipse MK2. Jo Beolab 1 er med.
Vedhæftede filer
IMG_4128.jpeg
IMG_4128.jpeg (1.67 MiB) Vist 2058 gange
#326546
Tak for billeder og svar, så har jeg da fået svar på det. Forventer at det samme gælder for Harmony! Utroligt, at der er forhandler det ikke gider finde svar på det, når man står og ser på et TV til over kr. 100.000,-

Så har det måske hjulpet, at jeg få år tilbage, klagede over der manglede nogle højtaler i opsætningsmenuen, på det TV jeg så på dengang (bl.a. Beolab 1).

Nu venter vi bare på, at Peter Pan skriver, om der sket nogle ændringer på Soundcenteret, fra Harmony MKI til Harmony MKII 's Soundcenter –

Viggo Helbo, har du prøvet at stille B&O Struer, alle de spørgsmål om lydindstillinger?
Brugeravatar
Af Millemis
#326552
disqus_f39Js8N2lr skrev: 30. jan 2021, 16:30
Så har det måske hjulpet, at jeg få år tilbage, klagede over der manglede nogle højtaler i opsætningsmenuen, på det TV jeg så på dengang (bl.a. Beolab 1).


Nu venter vi bare på, at Peter Pan skriver, om der sket nogle ændringer på Soundcenteret, fra Harmony MKI til Harmony MKII 's Soundcenter –
Jeg kan ikke erindre, at de ikke har været dér alle sammen.
Hvilket TV er det du snakker om?


Hvordan skulle Peter Pan kunne det - han kender hverken det ene eller det andet O_O

MM
  • 1
  • 180
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • 326