Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af KevinL
#183996
God aften

Jeg står med et lille problem, som jeg håber at i kan hjælpe med.

Jeg har før hen brugt min PS3 til afspilning af div. Og den har været forbundet således.

PS3 HDMI --> Fjernsyn (billede)
PS3 Optisk --> Surround Reciver (lyd)

Nu har jeg så udvidet med en apple TV boks og min tanke var jo så at:

PS3 (HDMI) --> Surround Reciver
AppleTV (HDMI) --> Surround Reciver
Surround Reciver (HDMI) --> Fjernsyn

Og derved slippe for det optiske kable.

Mit problem er bare at min idè ikke helt virker.
Jeg får lyd i mit fjernsyn med PS3 og AppleTv men ikke en dyt ud af forstærkeren.

Så tænkte jeg at enten er de HDMI ind/udgange ren gennemgang af lyd/billede eller også har jeg ikke indstillet min Surround Reciver rigtigt, og jeg fatter ikke en bjælle af den svenske manual der følger med.

Jeg håber virkelig at i kan hjælpe, på forhånd tak fordi du tager dig tiden.

Mine ting
PS3
AppleTv
SONY DA1200ES Surround Reciver
Panasonic V10

Kevin
Af KevinL
#184018
Slet ikke en der kan komme med nogle ideer?
Er helt lost
Brugeravatar
Af MigSelv
#184029
Din receiver kan ikke dekode Dolby True HD samt DTS Master HD, så der ligger lidt begrænsninger. Her kan valg af bitstream audio output, i dine eksterne enheder, måske være årsag til manglende lyd. Kan du vælge PCM / LPCM i audiomenuen på de 2 enheder, vil et forsøg på dette ikke skade.
Dine eksterne enheder, er de sat rigtigt op i menuen? Vælges der rigtig indgang på receiver, i forhold til hdmi tilslutningerne. I mange receivere skal der i menuen, defineres hvilke indgange der knyttes til hdmi ( input assign ).
Brugeravatar
Af MigSelv
#184030
klinge skrev:Så vidt jeg kan læse på side 26 i manuelen (første bullet), så kan din forstærker kun smide lyden videre til fjernsynet (hvor mærkeligt det end lyder)

http://www.retrevo.com/support/Sony-STR ... bh647/t/2/

-Morten

PS! Rasmus hvorfor kan man ikke vedhæfte PDF'er ::l
Korrekt, har også lige læst dette på side 26 i manualen.
Der skal bruges optiske/coax kabler, hvis der skal lyd ud af receiverenshøjttalere.
http://pdf.crse.com/manuals/2694840512.pdf
Af KevinL
#184032
Nu sidder jeg ikke lige hjemme, men jeg havde lidt problemer med at få lyd fra forstærkeren selvom jeg brugte både HDMI og optisk.
Hvis det kan lade sig gøre på den måde er det også ok, men jeg vil nødig bruge 2 HDMI over til fjernsynet, da der er ved at være plads mangel til kabler bag mine lister.
Der kommer lige en opdatering nå jeg har rodet mere med det.