Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#183928
Hej!

Jeg står snart og ksal til at samle en hjemmebiograf fra bunden. Jeg skal kun bruge den til 3D film og PS3 (snart PS4) spil. Til det har jeg flere spørgsmål:

1. Hvad skal jeg være særlig opmærksom på når jeg kigger på receivers og højtalere?
2. Hvordan er det nu forholdet med Ohm er - skal ohm på højtaler og receiver være helt ens?
3. Jeg overvejer at investere i en 7.1 receiver, men kan nu se der er noget der hedder 9.1. Hvad er ideen i det når blu ray slet ikke understøtter 9.1? Mange af de understøtter knap nok 7.1?
4. Kan det betale sig at investere i en 7.2 receiver i stedet og dermed tilslutte en ekstra subwoofer? - Dette understøtter blu ray vel heller ikke?
5. kan det betale sig at invester i en receiver der opskalerer til 4k? - jeg har 64' Samsung Plasma skærmen fra 2011 (PSD8005)
5. hvor meget har det at sige at det er en THX receiver? Umiddelabrt er midlerne til at investere i sådan en der, men hvis det er unødvendigt, gider jeg ikke. Mit fjernsyn er som sagt heller ikke THX men det er jeg dog stadig MEGET glad for :o)

6. Hvis du har nogle vigtige ting jeg skal være opmærksom på så byd endelig ind!
Jeg samler det som sagt fra bunden og regner med at jeg starter med en receiver og et par højtalere og så arbejder jeg mig ellers op ad med tiden i forhold til antal højtalere.. hvis du har anbefalinger angående højtalere og receivere lytter jeg også gerne.