Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#147993
Hejsa.

Jeg skal snart købe et Panasonic VT30, 50" og er lidt i tvivl om hvilket lyd setup jeg skal gå efter.

Har Jamo 300 Sat II surround højtalere, som jeg er tilfreds med - men mangler en surround receiver af nyere dato, hvis de skal bruges optimalt med mit nye tv.

Er så faldet over eks. Panasonics Soundbar, som jo er "designet" til det TV jeg agter at købe (http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoj ... &o=p&b=113).

Så spørgsmålet er så: Hvad får jeg mest ud af at investere i? En nyere surround receiver, som skal spille med mine "gamle" Jamo 300 Sat II - eller en Panasonic Soundbar? Kan sådan en Soundbar virkelig erstattet surround følelsen?

VH
Anders
Af ZanZan
#148020
Nej. Kort sagt.

En soundbar kan fake surround, men hvis du i forvejen har surroundhøjtalere, og har pladsen til surroundhøjtalere, så vil selv dårlige surroundhøjtalere smidt på en surroundreciever, rundsmadre lyden i en soundbar.

Skal du gå efter lidt ekstre guf, sammen med din nye reciever, så kunne du investere i en ny center. Baghøjtalerne skal som sådan ikke sige så meget, men primært komme med effekterne.
Af ZanZan
#148023
En soundbar er ikke bygget til at blive brugt som center. Den vil prøve at sprede lyden ud og lege at den også er front-højtalere.
Af andersbm
#148024
Jeg takker mangen gang ZanZan.

Dropper alt om en Soundbar. Det bliver god gammeldags surround til mig og familien :-)

VH
Anders