Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af __Nikolaj__
#128892
Hejsa

Jeg har sat følgende sammen.
TV: Panasonic v20e
Soundbar: Panasonic SC-HTB500
Blu-ray: Panasonic BDT-100

Sat sammen med hdmi fra blu-ray til soundbar og videre fra soundbar til tv.
(Altså tre enheder og to ledninger..)
Soundbar-udgangen til tv skulle så vidt jeg forstår også fungere som en indgang, således at jeg undgår endnu en ledning mellem tv og soundbar. (Udgangen er markeret med ARC). Men jeg kan ikke få TV'ets lyd til at komme ud af sound baren.
Er der nogen der har et hint?

På forhånd tak.

/Nikolaj
Brugeravatar
Af radiomand
#128893
HDMI du bruger i TVét er HDMI2.(HDMI 1-3-4 har ikke ARC)

Har du sat tvét op inde i Vieralink, således at lyden skal komme ud af soundbaren ?
Af maskus
#128895
__Nikolaj__ skrev:Hejsa

Jeg har sat følgende sammen.
TV: Panasonic v20e
Soundbar: Panasonic SC-HTB500
Blu-ray: Panasonic BDT-100

Sat sammen med hdmi fra blu-ray til soundbar og videre fra soundbar til tv.
(Altså tre enheder og to ledninger..)
Soundbar-udgangen til tv skulle så vidt jeg forstår også fungere som en indgang, således at jeg undgår endnu en ledning mellem tv og soundbar. (Udgangen er markeret med ARC). Men jeg kan ikke få TV'ets lyd til at komme ud af sound baren.
Er der nogen der har et hint?

På forhånd tak.

/Nikolaj
Jep, jeg har g20 og soundbar htb500 så jeg kan hjælpe dig.

1. Du skal bruge den hdmi-indgang der understøtter ARC, det står på hdmi-indgangen (ARC). Husker ikke hvilken, men du kan se på hdmi-indgangen. Måske er det 3'eren? :)
2. For at "aktivere" lyden skal med knappen Viera Link på remoten vælge "Hjemmebiograf".
3. Du kan sætte det yderligere op ved, at tv'et selv tænder og slukker ved at sætte det på tv'et. Dvs. at ved tryk på hjemmebiograf tænder soundbaren selv, og når du vil slå det fra eks. uden at slukke tv'et vælger du bare at sætte tv'et på tv-lyd gennem VieraLink. Men det kræver at du indstiller Hdmi til at tænde og slukke for dig. Hvis du ikke kan finde det, så skal jeg nok lige se på mit eget set-up igen.

/martin kusk