Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#128846
Et surt opstød; jeg er MEGATRÆT af Samsung og deres piv-ringe produkter! Jeg har et PS50C7000 plasma tv, som jeg er nogenlunde tilfreds med, kvalitetsmæssigt. Så skidt med at menusystemet virker til at være udtænkt på grøn stue i en særdeles afsidesliggende børnehave i det hedengangne Sovjetunionen...

Nu har jeg så lige købt et Samsung Soundbar sæt med en trådlås sub. Og Samsung skal da have ros for at have lavet en funktion, der faktisk tillader soundbar´en at tænde og slukke med TV´et. Wow! Flot! Godt tænkt, Samsung!

Men ét er at slukke og tænde, noget andet er at regulere lydstyrken. For det kan man IKKE!? Med mindre man altså benytter en helt særskilt fjernbetjening til lige netop soundbaren! Så altså én fjernbetjening for at skifte kanal og en anden for at skrue op og ned for lyden. To enheder. Fra samme producent. Som burde være kompatible. Vi lader den lige stå et øjeblik...

Jeg forstår godt at B&O faktisk har held med at sælge deres ofte langt dyrere produkter. Der er da nogle designere og ingeniører, der har tænkt sig om. Samsung har særdeles langt igen.

Nu forholder jeg mig så retten til at blive klogere; er der én herinde der kan tænkes at have en "work-around" så jeg kan justere soundbar-sættet med tv-fjernbetjeningen så vil jeg være vedkommende evigt taknemlig. I modsat fald kommer der snart et soundbar sæt til salg på dba, som kun har været brugt i 3 minutter...
Brugeravatar
Af MigSelv
#128849
Hvor mange produkter har de mon, nå jo, Samsung har 27 soundbar/hjemmebioprodukter. Hvilket produkt har du mon?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#128851
Før du sætter den til salg, så overvej lige hvor meget du vil sætte til på et brugt salg og hvor meget det koster at få en ordenlig universalfjernbetjening, som vil kunne give dig præcis den funktionalitet du ønsker...
Af Jens525
#128865
Er det denne du har?: HW-C450?
Har nemlig et sæt bestående af HW-C450 samt PS50C7705...
Har i tidligere tråde brokket mig lidt over nogenlunde det samme (og så alligevel ikke)
Hos mig kan man sagtens skrue op og ned på soundbaren, men hver gang man gør dette på tv'ets fjernbetjening kommer et advarsels skilt op hvor der står "ikke tilgængelig" (hver gang volume knappen røres). Dette sker da jeg har i tv'ets menu, har taget tv højtaleren fra (tv'et interne højtaler er på et højere volumeniveau end soundbaren, og overdøver derfor i negativ grad)
Jeg ringede for lang tid siden til samsung support, som også nævnte hdmi tilslutning, og at det derefter ville virke. Problemet er bare at denne soundbar kun har analog og digital (optisk) indgang.

Men følger der ikke en soundbar fjernbetjening med? den kan tildels både styre tv og soundbar.
Af Beterno
#128866
Det er denne jeg har; HT-WS1G. Den har ikke HDMI.

Og idéen med en universalfjernbetjening er egentlig ikke så dum - men det er bare sådan at jeg VIL bruge min Beo4, som jeg har fået en OneRemote sat i. Der er for mig ikke andre fjernbetjeninger, som kan bruges. Jeg erkender at smag og behag er så absolut forskellig og har stor respekt for andres valg. Men det er nu sådan jeg har det.

Det ændrer jo ikke ved, at Samsung groft tilsidesætter al anstændighed ved at lave et produkt, som kræver sin helt egen lille særlige fjernbetjening for at virke...
Af Jens525
#128868
Må faktisk også tilstå at jeg bestemt heller ikke er tilfreds med min soundbar fra Samsung. Lyden er god, og forbedrer lyden i forhold til tv'ets egne højtalere med længder. Men al andet funktionalitet på soundbaren fungerer simpelthen pisse dårligt!
Af netfors
#128869
Beterno skrev:Det er denne jeg har; HT-WS1G. Den har ikke HDMI.

Og idéen med en universalfjernbetjening er egentlig ikke så dum - men det er bare sådan at jeg VIL bruge min Beo4, som jeg har fået en OneRemote sat i. Der er for mig ikke andre fjernbetjeninger, som kan bruges. Jeg erkender at smag og behag er så absolut forskellig og har stor respekt for andres valg. Men det er nu sådan jeg har det.

Det ændrer jo ikke ved, at Samsung groft tilsidesætter al anstændighed ved at lave et produkt, som kræver sin helt egen lille særlige fjernbetjening for at virke...
Jeg vidste slet ikke der fandtes Soundbar uden HDMI? ;;)
Af Beterno
#128870
Jens; en fælles lidelsesfælle :-)

Netfors; jo, mig bekendt er det kun de aller-nyeste der har HDMI mens alle produceret hidtil har været uden. Men er dog ikke sikker...
Af Jens525
#128872
Ja vi må nok bar lide,, og så vide til en anden gang at sådan nogle ting skal undersøges nærmere inden anskaffelse. Og derfor ikke bare stole på producentens oplysninger ;)

Tror heller ikke nogen af samsungs soundbars har HDMI, medmindre der er blu-ray indbygget.
Har dog læst at de nye soundbars fra samsung kommer med HDMI (anynet)
Brugeravatar
Af MigSelv
#128874
Hvis det er et netkøb, der er mindre end 14 dage gammelt, så send den retur. Find et produkt med HDMI tilslutning, det vil sikkert løse problemet..
Af Beterno
#128875
Migselv; tak for inputtet. Det er det desværre ikke. Det er et jeg har købt gennem mit arbejde og derfor har jeg ikke returret. (fair nok, jeg har sparet nogle penge osv og intet kommer gratis, derfor risikoen, så det har jeg accepteret)

Bare godt, gammeldags træls, at Samsung laver sådan et ringe produkt...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#128887
Beterno skrev:Og idéen med en universalfjernbetjening er egentlig ikke så dum - men det er bare sådan at jeg VIL bruge min Beo4, som jeg har fået en OneRemote sat i. Der er for mig ikke andre fjernbetjeninger, som kan bruges. Jeg erkender at smag og behag er så absolut forskellig og har stor respekt for andres valg. Men det er nu sådan jeg har det.
Nu er det selvfølgelig ikke særlig flinkt at være bagklog, men OneRemote var måske ikke den rigtige løsning til brug med Beo4. Lintronics løsning giver dig fuld fleksibilitet mht. programmering, og så kan den bruges til alt IR-udstyr du måtte indkøbe i fremtiden. Jeg bruger selv min Beo4 til alt det udstyr jeg har i hjemmet.
Af netfors
#128904
Beterno skrev:Jens; en fælles lidelsesfælle :-)

Netfors; jo, mig bekendt er det kun de aller-nyeste der har HDMI mens alle produceret hidtil har været uden. Men er dog ikke sikker...
Hmm..Jeg havde tidligere en Philips soundbar, tror den hed HTS-6100. Den er fra 2008 O_O Og den havde altså HDMI udgang.... ::l
Det var nok derfor jeg gik ud fra alle soundbars havde HDMI! :(