Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af cav
#122494
Jeg er totalt ny til og oprette et emne ting på et forum, og det hjælper ikke særlig meget at jeg sidder på en dum MAC. Anyways!

Jeg har lidt problemer med og finde en soundbar der passer til mit Sony fladskærms tv. Der findes en soundbar til en halv bondegård, eller tæt på ;-)
Men det jeg faktisk gerne ville vide var om det var muligt og køre f.eks en samsung soundbar til mit Sony tv.. Det sikkert dumt spørgsmål, men måtte hellere være sikker på at det rigtige bliver købt end og stå med noget fra samsung som ikke kan arbejde sammen med Sony.
Håber og høre fra jer snarest muligt da vi jo er i December måned og gerne skulle have den ønskeliste færdig ;-)

På forhånd tak! Og undskyld hvis mit indlæg er havnet i et forkert forum! :)
Af trykkertor
#122525
Ja, du kan fint blande soundbar og tv fra forskellige producenter.
Men en liten fordel du måske går glip af, er muligheden for at styre det hele med én fjernbetjening.
Altså hvis Sonytv kobles til Sony Soundbar, behøver du kun benytte dig af én fjernbetjening.
Ellers vil du behøve at styre tv med en, og soundbar med en anden fjernbetjening.
(Ved så tilfælde ville jeg købt en universalbetjening fra til eksempel Logitech. Så får du alt på én betjening igen, og ligetil dvd/blu-ray og alt andet rask)

Sådan en universal fjernbetjening stående øverst på min ønskeliste i år. Logitech Harmony One og en (PS3-adapter.)
Jeg har intet mindre end 9 fjernbetjeninger på mit stuebord.
(TV, receiver, blu-ray, PS3, Xbox360, TV-Boks, CD-afspiller, Medieafspiller, projektor).