Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Natskyggen
#77437
I denne tråd:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... t=soundbar

Er der en henvisning til en Soundbar til en Panasonic TXP 42 V 10 E men der er ikke noget at se på dette link.
Jeg er meget intresseret i en Soundbar til min Panasonic TXP 42 V 10 E men ved ikke hvad jeg skal vælge så vil gerne se hvad der blev anbefalet. Er der måske andre der har en Soundbar at anbefale ?

Mvh: Natskyggen.
Af Sten
#77445
Til det omtalte pragtfulde TV burde du kaste et blik på en af YAMAHA's YSP'ere + en tilhørende Sub. De kan fås hhv. som sort og i sølv.

Har selv YSP4000 + Sub ... fantastisk "bjælke" og lyd. Spiller fremragende. Men det tager tid at indstille den rigtigt, men når lydrefleksionerne er på plads, bliver du blæst ned af stolen. OK, måske lidt overdrevet. ;)

YAMAHA var de første med Soundbars og har siden hen udviklet dem yderligere. Mange har forsøgt at kopiere dem, men aldrig nået helt i mål efter min vurdering.
Af Natskyggen
#77452
Kan godt se den ser dejlig ud men det er også en del penge når jeg lige har købt fjernsynet ;)
Af Sten
#77458
Jamen, kvalitet koster jo! Du har købt et af de bedste TV på markedet for tiden, så det kræver vel også en ordentlig Soundbar. ;)

NB! YSP'erne kan købes i forskellige størrelser. :)
Af Voight
#111760
Det er således af Panasonic udkommer med 3 styks soundbar inden for den næste uges tid.

Første model er til de små fjernsyn.

Anden model bliver kaldt et "midt" model, til dem der gerne vil ha noget rigtig god lyd, og det det.

Det store model, er nok den som kommer til at løbe bedst på marked, da den har indbygget BD afspiller.
Af ErikUkendt
#111773
En mulighed kunne også være denne soundbar fra JVC som blev testet i "So ein Ding" på DR:

http://www.dr.dk/DR2/Soeinding/Programm ... _1_1_1.htm

-han nævner en pris på ca 2300kr. Jeg mener at have set den et sted i en tilbudsavis for et stykke tid siden, endnu billigere. Desværre kan jeg ikke huske hvem der havde den på tilbud, men med andre ord, hvis den kan bruges, så kan det måske betale sig at lede lidt rundt!
Af Kratz
#111899
Jeg er enig med Sten.
Hvis man gerne vil have en soundbar er Yamaha vejen frem.
Men nej, billige er de ikke, så man kan næsten lige så godt overveje et rigtigt surroundsæt ;)
Af Malcolm_Y
#111904
Jeg stod også i tidernes morgen og overvejede en soundbar og så kom jeg til fornuft og købte den jeg har nu til billigere penge, bedre lyd og ægte 5.1 sourround :) ( se min signatur)

Jeg står faktisk og vil sælge den hvis du er interesseret ...