Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af peb
#70724
Hej

Er der nogen der kender dette produkt.
Overvejer at købe det sammen med et plastma 855

Hvad siger I ?????
Af Kratz
#70808
Må indrømme at jeg ikke kender nævnte produkt.
Det kan være ganske udmærket, men i henhold til hvad jeg ellers har set fra Samsung ville jeg være lidt forsigtig med deres Blu Ray. Det er ikke her Samsung er stærkest.
Mere sikre valg ville være Panasonic, Sony eller Pioneer.
Af egon
#75713
Jeg er også interesseret i dette produkt.
Tror lige at den vil opfylde mine behov for "lyd" til en nyanskaffelse af B8050. Jeg ser ikke meget "store film" og heller ikke fodbold, så jeg er lidt ligeglad med, om de skriger BROONDBYY" fra 4-5 hjørner i min stue.
Jeg ser på nettet, at nogen kalder den HT-BD8200T og andre kalder den HT-BD8200R .. altså T eller R evt. efterfulgt af /XEE.
Er der noget man skal være opmærksom på her?
Er der en "nordisk" model eller noget med kompabilitsproblemer/parallelimports problemer mm. ?
Nogen netbutikker skriver at leveringstiden er næsten "omgående" medens andre skriver 60 dage (hvilket i mine øre lyder som om de ikke aner hvornår den kan leveres.. ).
Ved nogen noget om dette ?
Måske "Samsungdk" kan bidrage med oplysninger ?
Af Figr
#75718
Vær forsigtig med at købe de produkter som har indbygget blæser - de kan til tider være ret så larmende. Bemærk, blæseren starter først efter et stykke tid hvor der har været en del lavere frekvenser i signalet. Jeg ville teste det i butikken først.
Af egon
#75720
Er der indbygget blæser i en(flere) højtaler(e) og Blue-ray afspiller ?
Det er en problemstilling som jeg slet ikke har overvejet, men bestemt ikke uvæsentlig !! Jeg er temmelig overfølsom for sådan noget "støj" !! :-)
Sidder nu og tænker på (ved måske godt, at det ikke hører hjemme i denne tråd) om B8050 også har en blæser indbygget, der "knurrer" vildt, hvis man har skruet ned for den alm. volume ?
Jeg ser/hører mest TV ved "lav volume" så det ville da være lidt irriterende, men Rasmus har j ikke nævnt en "støjende blæser" i sin anmeldelse...
Mon der ER en (støjende) blæser i B8050 ? (undskyld min uvidenhed i denne sammenhæng)
Af Henrik Odder
#76000
Jeg har også bestemt mig for omtalte soundbar, og er ligesom egon i tvivl om samme ting......savner svar på spørgsmålene....eksperter; HJÆLP!!! inden der trykkes på KØB-knappen 8)
Af egon
#76051
Henrik Odder skrev:Jeg har også bestemt mig for omtalte soundbar, og er ligesom egon i tvivl om samme ting......savner svar på spørgsmålene....eksperter; HJÆLP!!! inden der trykkes på KØB-knappen 8)
Hej Henrik. Jeg har downloadet Brugermanualen på 8200. Der står helt klart, at der ER en blæser i 8200. Men jeg tænker lidt, de har vel ikke sat en blæser i, der overdøver den egentlige lyd, det ville jo ligesom gøre anlægget usælgelig. Jeg tror, at jeg vælger og sige at det sikkert er OK. Har du fundet ud af noget omkring, de 2 model betegnelser: R og T ? ER der mon forskellige modeller, eller er der blot tale om en trykfejl hos nogle net-butikker ...
Af Henrik Odder
#76065
Ja jeg har tænkt det samme med blæseren. Men nej, jeg har IKKE fundet noget på de to "efternavne".....og jeg er stadig ikke helt tryg ved det. Håber der er nogen i dette forum der kender svaret.
Af Henrik Odder
#76130
SÅ blev jeg lidt klogere på R og T.
Samsung mailsupport svarer følgende; T = Tallboy højttalere R= Radio.
Efter at have ringet til Samsung får jeg dette svar;
T eller R angiver hvor den er produceret i verden, og der er ingen forskel på modellerne.
Jeg vil vælge at stole på det sidste, og de har garanteret at det er samme produkt.
Jeg håber det kan hjælpe andre end mig lidt videre 8)
Af Mille-R
#77380
egon skrev:Er der indbygget blæser i en(flere) højtaler(e) og Blue-ray afspiller ?
Det er en problemstilling som jeg slet ikke har overvejet, men bestemt ikke uvæsentlig !! Jeg er temmelig overfølsom for sådan noget "støj" !! :-)
Sidder nu og tænker på (ved måske godt, at det ikke hører hjemme i denne tråd) om B8050 også har en blæser indbygget, der "knurrer" vildt, hvis man har skruet ned for den alm. volume ?
Jeg ser/hører mest TV ved "lav volume" så det ville da være lidt irriterende, men Rasmus har j ikke nævnt en "støjende blæser" i sin anmeldelse...
Mon der ER en (støjende) blæser i B8050 ? (undskyld min uvidenhed i denne sammenhæng)
Har overnævnte soundbar, og der er en blæser i den, men du høre den ikke, med mindre den er tændt og lyden er skruet helt ned. Hvis i køber een, så husk HDMI kabel, samt optisk kabel til lyden, ellers kan i ikke få lyden ud gennem soundbaren hvis i ser TV

Til info så har 8050 ingen blæser.
Af egon
#77382
Mille-R skrev:
egon skrev:Er der indbygget blæser i en(flere) højtaler(e) og Blue-ray afspiller ?
Det er en problemstilling som jeg slet ikke har overvejet, men bestemt ikke uvæsentlig !! Jeg er temmelig overfølsom for sådan noget "støj" !! :-)
Sidder nu og tænker på (ved måske godt, at det ikke hører hjemme i denne tråd) om B8050 også har en blæser indbygget, der "knurrer" vildt, hvis man har skruet ned for den alm. volume ?
Jeg ser/hører mest TV ved "lav volume" så det ville da være lidt irriterende, men Rasmus har j ikke nævnt en "støjende blæser" i sin anmeldelse...
Mon der ER en (støjende) blæser i B8050 ? (undskyld min uvidenhed i denne sammenhæng)
Har overnævnte soundbar, og der er en blæser i den, men du høre den ikke, med mindre den er tændt og lyden er skruet helt ned. Hvis i køber een, så husk HDMI kabel, samt optisk kabel til lyden, ellers kan i ikke få lyden ud gennem soundbaren hvis i ser TV

Til info så har 8050 ingen blæser.
Tak for din info ! :-)
Jeg modtog min 40B8050 i går og sidder nu og fryder mig over det nye TV. Big step her i huset, hvor det afløser et Philips 20" fra 1987 !!
Jeg får BD-HT8200 i næste uge, og havde nok overset, at jeg OGSÅ skulle have et optisk kabel. Så tak for den oplysning ! :-)
Af esbenk
#79777
Hvorfor kan lyden ikke overføres med HDMI??
Af Mille-R
#80431
esbenk skrev:Hvorfor kan lyden ikke overføres med HDMI??
Der er kun en optisk port til indgang af lyden på BD-HT8200.
Af esbenk
#80494
Hmm.. hvordan kan det være det ikke bare kan gå igennem det HDMI stik man bruger til at overfører billederne med ?