Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Eds
#312252
Jeg har ingen lyd når jeg ser film/andet via Chromecast og heller ikke via en stueantenne. Men det fungerer fint med lyd på de film, som var optaget af en tidligere ejer på harddisken via kabel-TV.

Der er en indbygget stereoforstærker i TV’et. Jeg har en HDTV fra 2009, som hedder NAD 32 B3: https://www.recordere.dk/2008/11/tre-ny ... v-fra-nad/

Kan lyden forsvinde pga. den type forbindelse, der er fra TVet til stereoforstærkeren?

Er det muligt at få lyden til at fungere?

På forhånd tak.

Edward
Brugeravatar
Af bbplayer
#312255
Tvivler... Du skal have nyt tv, siden 2009 er lyd standarder skiftet i formater fra chromecast og tv kanaler, som dit tv ikke kan dekode, og så kan den nok heller ikke sende den videre til din receiver.

Man kan jo kun antage at de optagelser du henviser til har en alder, og ikke er fra 2020, også når du siger tidligere ejer :)
Af x99gump
#312281
Jeg mener du kan få et eller andet kabel der kan splitte lyden og billedet fra hdmi. Så kan du sende lyd til forstærker, og billede til tv... Ved ikke om det er en løsning der giver mening for dig...