Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af TBC
#326782
Digital Foundry har set nærmere på konsoludgaverne af Control Ultimate Edition med RayTracing.

Endnu en gang viser det den samme trend angående forskellene på konsollernes ydelser som man også tidligere har set, hvor den højere clockede PS5 ofte har klaret sig bedst med flest fps i f.eks. 120 fps titler med relativt simpel rasterization og grafiske settings, mens XBox Series X med sin lavere clockede men større GPU klarer sig bedst i spil med mere komplekse grafiske settings. At det så er noget Remedy ikke har udnyttet sig af og i stedet for at udnytte VRR har låst framerate til 30 fps på begge konsoller er virkelig bare en skam en fortælling om uudnyttet potentiale - Digital Foundry hinter da også til dem at der ligger muligheder i den forbindelse.

Klippet findes her:
#326934
Det her er smart, hvis man vil have sin Xbox controller tilsluttet to enheder samtidig. Jeg kendte ikke tricket.

- Once the controller is connected to your new device, have fun playing some games!
- To use your controller with your Xbox Series X again, double-tap the sync button. The Xbox logo will flash slowly, and then the controller should reconnect with your console.
- To switch the controller back to the other device, hold the sync button. The Xbox logo should flash rapidly for a few seconds, and then it should connect to your device. Double tap the sync button to switch it back to your console.

Kilde: The Verge: https://www.theverge.com/22273528/how-t ... n-phone-pc
#327278
Microsoft lancerer 'FPS Boost'. Det øger billedfrekvensen på ældre spil, som er kompatible. Typisk til 60fps, men der er også et enkelt eksempel på 120fps ved lancering.

"...the backward compatibility team has developed FPS Boost, which employs a variety of new methods for nearly doubling (and in a few instances, quadrupling) the original framerate on select titles"

"We’re excited to announce the first assortment of backward compatible titles that will support FPS Boost – available beginning today – are Far Cry 4, New Super Lucky’s Tale, Sniper Elite 4, UFC 4, and Watch Dogs 2. We chose this initial collection of titles not only because they are popular among fans, but to highlight several different ways that FPS Boost can improve your experience. For example, New Super Lucky’s Tale can now run up to 120 frames per second (fps) and UFC 4 delivers improved framerate performance specifically on Xbox Series S and can now run at 60fps."

https://news.xbox.com/en-us/2021/02/17/ ... fps-boost/
#327279
Fra foråret kommer der en ny menu-indstilling kaldet "Compatibility Options", hvorfra man kan aktivere/deaktivere FPS Boost og Auto HDR for hvert enkelt spil.

"Starting this Spring, you can go into the “Manage Game” section for any title, where you’ll be presented with a new “Compatibility Options” button that will allow you to toggle FPS Boost (as well as Auto HDR) on or off. There will also be a new indicator informing you when a game is running with FPS Boost whenever you hit the Xbox Button on your controller. You decide how you want to play your favorite games, whether in its original form or with FPS Boost."
Vedhæftede filer
Xbox-Screenshot-2021-02-12-14-40-48_JPG.jpg
Xbox-Screenshot-2021-02-12-14-40-48_JPG.jpg (128.39 KiB) Vist 2976 gange
Af kabri
#328183
Der er en overvægt af fps spil på Xbox Gamepass og man må jo sige at lanceringen af Bethesda ikke ændrer på det billede. Jeg håber der kommer lidt mere variation. Ellers fed tjeneste.
#328531
Series X er begyndt at komme på lager igen. Elgiganten har den i alt fald til salg i udvalgte butikker.
#328960
Hej kan se man på livekort kan købe xbox live gold 12måneder billig og hvis jeg har forstået korrekt bliver det opg til ultimate der står noget med vpn osv og jeg er sgu ikke så god til det der er side god nok osv og er det nemt nok at aktivere selv for en der er pisse dårlig til det der håber nogen kan hjælpe mvh 😃
Af cigi
#328963
Rasmus Larsen skrev: 22. mar 2021, 07:17 Hvis I er i Alpha Ring så kan I nu afprøve Dolby Vision i spil. Dog er det begrænset til 60Hz og DV tilføjes alle HDR-spil.

Dolby Vision gaming på Xbox Series X/S virker nu i beta-softwaren
Jeg forstår ikke helt den begrænsning du nævner. HDTV siger at man kan lave Dolby vision med 120hz bare man fravælger freesync og bruger vrr. Jeg har testet det og det virker hos mig.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 42